Sinema Televizyon (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SİN532 | ||||||||
Ders İsmi: | Film Yönetimi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Görsel sanatların temelini oluşturan sinematografiyi, mikro düzlemde uygularken, sektörün gereksinim duyduğu donanıma sahip ancak uluslararası geçerliliği olacak bir bakışla sanatçı kimliği pekiştirmek. |
Dersin İçeriği: | Yapım-yönetim dersi senaryodan gösterime bir film projesi kapsamında yer alan konu, amaç, öykü geliştirme, sinopsis, tretman, senaryo yazımı, diyalog, karakter analizi, dekor, kostüm, ayrıntılı bütçe çalışması, çekim senaryosu, teknik ekipman, mekan, fotoğraf, sanat yönetimi, oyuncu provası içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sinopsis fikirleri üreterek hikaye oluşturma - Logline | yok |
2) | Üretilen sinopsis üzerinden senaryo geliştirme – Hikaye Nedir? | yok |
3) | Senaryo geliştirme – Hikaye Nasıl Anlatılır? | yok |
4) | Senaryo Geliştirme – İşlevsel Görüntü Oluşturma | yok |
5) | Hikaye üzerinden film dili geliştirme – Film Dili Nedir? | yok |
6) | Sinemada Anlatım Dili | yok |
7) | Sinemada Anlatım Dili: Kamera | yok |
8) | Hikayeyi Görselleştirmek - Sinema Dilinde Işık-Gölge | yok |
9) | ara sınav | yok |
10) | Oyuncu Yönetimi | yok |
11) | Dekor - Kostüm | yok |
12) | Bütçe- Yapımcılık | yok |
13) | Genel Değerlendirme | yok |
14) | Genel Değerlendirme | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | “Directing and Producing for Television A Format Approach” Ivan Cury / Focal Press, “Portable Video ENG and EFP” N. J. Medoff, E. J. Fink, T. Tanquary / Focal Press, “Producing for TV and Video - A Real-World Approach” Cathrine Kellison / Focal Press, “Television Production” G. Millerson, J. Owens / Focal Press, “Televizyonda Program Yapımı”, Mutlu, Erol (1995). Ankara: Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, No 4. |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları | |
1) Sinema ve Televizyon tezli yüksek lisans programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. | |
2) Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinema ve Televizyon tezli yüksek lisans programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. | 5 |
2) | Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır. | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Uygulama | 5 | 15 | 75 |
Proje | 3 | 20 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 301 |