SİN542 Kültürel Çalışmalar ve Sinema IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sinema Televizyon (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sinema Televizyon (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SİN542
Ders İsmi: Kültürel Çalışmalar ve Sinema II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, kültürel çalışmaların gelişiminin iletişim çalışmaları alanında bir
yaklaşım olarak katkılarını değerlendirmek üzere tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği: Sanayi devrimiyle birlikte değişen ve tarihsel süreç içinde yeniden
tanımlanan kültür, popüler kültür, kitle kültürü, yüksek kültür, aşağı
kültür, alt kültür, ideoloji, hegemonya gibi kavramları; kültürelcilik,
yapısalcılık, post-yapısalcılık, post-modernizm, yapısöküm, postkolonyalizm,
çok-kültürlülük gibi düşünsel akımları ve analitik yöntemleri;
Frankfurt Ekolü, İngiliz Kültürel Çalışmaları, Feminist Kültür Analizleri gibi
temel eleştirel kuramsal yaklaşımları ele alır. Kültürel Çalışmalar
penceresinden televizyon, sinema, radyo, reklam, gazete, dergi, moda ve
mimari gibi metinlerin gündelik hayatla kesişen ve gündelik hayatı
biçimlendiren yönleri ve anlamlandırma pratkleri analiz edilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Medya metinlerinin alımlayıcılar tarafından nasıl anlamlandırıldığına ilişkin saptamalarda bulunur
2) Popüler kültür metinlerinin siyasal ve ekonomik yapılarla olan ilişkisini kurar ve sorgular
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Laura Mulvey "Görsel Haz ve Anlatı Sineması" yok
1) Sinema Seyircilerinin İlk Sinema Deneyimi yok
2) Sinema Salonları ve Seyirci Deneyimi yok
3) Sinema ve Kent yok
4) Toplumsal Cinsiyet ve Sinema yok
5) Sinema Dili Açısından "Bakış" yok
6) Anaakım Sinema ve Bakış yok
7) Vize Sınavı yoK
8) Sinema ve Kültür Endüstrisi Yok
9) Kültür Endüstrisi ve Uyarlamalar "Yeniden Üretim" yok
10) Walter Benjamin "Tekniğin olanaklarıyla yeniden üretilebildiği çağda sanat yapıtı" yok
11) Sinema ve Öteki yok
12) Sinemada Oryantalizm Kavramı yok
13) İran Sineması Bağlamında Doğu ve Kendi Kendine Oryantalizm yok
14) Genel Değerlendirme yok
15) Final Sınavı Yok
16) Final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Toplum ve Bilim, Kültürel Çalışmalar Special Issue, Fall 2002, Vol. 94,
İstanbul: Birikim Yay.
- Toplumbilim, Kültürel Çalışmalar Special Issue, 2001, Vol. 14,
İstanbul: Bağlam Yay.
- Doğu Batı, Popüler Kültür, 2004, Mayıs, Haizran, Temmuz Vol.15,
Ankara: Doğu Batı Yayınları, 2.baskı. (1.Baskı Mayıs 2001)
- Theodor W Adorno, The Culture Industry: Selected essays on mass
culture, ed & intro by J. M. Bernstein, London: Routledge, 1996, c: 1991
- Stuart Hall, Culture Media Language,
- Douglas Kellner, Media Culture, London & New York: Routledge, 1998
c: 1995
- Hamid Naficy, (ed), Home, Exile, Homeland: Film, Media, and the
Politics of Place, New York, London: Routledge, 1999.
- Lechte, Fifty Key Thinkers: From structuralism to postmodernity,
London & New York: Routledge, 1994 as a refrence book.
- Tim O’Sullivan et. al. Key Concepts in Communication and Cultural
Studies, London & New York: Routledge, 1994 as a refrence book
- Slater, Phil (1998), Frankfurt Okulu: Kökeni ve Önemi, çev. Ahmet
Özden, İstanbul: Kabalcı Yayınevi,
- Gans, Herbert J. (2005), Popüler Kültür ve Yüksek Kültür, çev.
Emine Onaran İncirlioğlu, İstanbul: YKY,
- Williams, Raymond (1993), Kültür, çev. Suavi Aydın, Ankara: İmge
Kitabevi,
- Kandiyoti, Deniz ve Saktanber, Ayşe (2003), Kültür Fragmanları:
Türkiye’de Gündelik Hayat, Metis yayınları.
- Kejanlıoğlu, Beybin D. (2005), Frankfurt Okulu'nun Eleştirel Bir
Uğrağı: İletişim ve Medya, Ankara: Bilim ve Sanat yayınları
Kırel, Serpil, Kültürel Çalışmalar ve Sinema, İthaki Yayınları 2018
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Sinema ve Televizyon tezli yüksek lisans programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar.
2) Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sinema ve Televizyon tezli yüksek lisans programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. 5
2) Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Uygulama 5 15 75
Proje 3 20 60
Ödevler 5 20 100
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 289