PSY343 Personality Theories-I İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sinema ve TelevizyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sinema ve Televizyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY343
Ders İsmi: Personality Theories-I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders kişilik kavramı, kuramları ve kuramcılarını değerlendirir.
Dersin İçeriği: Öğrenciler, kişilik kavramı ve başlıca kuramcıların kişilik gelişimi konusuna yaklaşımları hakkında teorik bilgi sahibi olur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci kişilik kuramları ile ilgili temel ve karşılaştırmalı bilgi birikimine sahip olur
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Kişilik
3) Sigmund Freud
4) Alfred Adler
5) Carl Jung
6) Erich Fromm
7) Erick Erikson
8) VİZE SINAVI
9) Albert Bandura
10) Albert Bandura
11) Carl Rogers
12) Abraham Maslow
13) Raymond Cattell
14) Hans Eysenck

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Yazgan İnan, B., & Yerlikaya, E.E. (2008). Kişilik Kuramları, Beşinci Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar: • Yazgan İnan, B., & Yerlikaya, E.E. (2008). Kişilik Kuramları, Beşinci Baskı. Ankara: Pegem Akademi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Proje 14 42
Ödevler 14 42
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 180