PTR 308 GERIATRIC REHABILITATIONİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PTR 308
Ders İsmi: GERIATRIC REHABILITATION
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BERNA ÇAĞLA BALKIŞLI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜR SÜRENKÖK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yaşlı hastalardaki rehabilitasyon uygulamalarını öğretmek
Dersin İçeriği: Yaşın ilerlemesi ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve sağlıklı yaşlanma için sağlıklı ve özürlü yaşlılara gerekli egzersiz ile çevre düzenleme programları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yaşlı hastalara uygun değerlendirmeyi yapar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yaşlı hastalara tedavi programını hasta hakları ve etik kurallara uygun olarak uygular.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Rehabilitasyon programını oluşturur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Geriatrik Rehabilitasyona giriş
2) Yaşlanmanın vücut sistemlerine etkisi-1
3) Yaşlanmanın vücut sistemlerine etkisi-1
4) Geriatrik Rehabilitasyonda değerlendirme-1
5) Geriatrik Rehabilitasyonda değerlendirme-2
6) Geriatrik Rehabilitasyon: Amaç, hedefler ve içerik
7) Fiziksel aktivite ve uygun egzersiz reçetesi
8) ara sınav
9) Ayak problemleri ve uygun ayakkabı seçimi
10) Yaşlılar için uygun sporlar
11) yaşlılarda iş uğraşı terapisi
12) yaşlılarda denge egzersizleri
13) tai chi egzersizleri
14) Kalistenik egzersizler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: *Hoenig H, Nusbaum N, Brummel-Smith K. Geriatric rehabilitation: state of the art. J Am Geriatr Soc 1997;45:1371-1381.
*Hoenig H, Mayer-Oakes SA, Siebens H, et al. Geriatric rehabilitation: what do physicians know about it and how should they use it? J Am Geriatr Soc 1994;42:341-347.
Diğer Kaynaklar: World Health Organization. International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF). Geneva, Switzerland, 2001. [Online] Available: http://www3.who.int/icf/icftemplate.cfm

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 128