OKL601 Bitirme Projesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKL601
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 30
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇELİK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Okul Öncesi Öğretmenliği alanına dair öğrenilen bilgilerin ve kazanılan deneyimlerin doğru şekilde kullanılarak bir proje dahilinde uygulamalı olarak hayat geçirilebilmesi için gereken teorik ve pratik bilgilerin aktarılması
amaçlanır
Dersin İçeriği: 1. Teorik ve Uygulamalı derslerde öğrendiği bilgileri proje çalışmasına yönelik belli bir disiplin çerçevesinde gruplandırmak
2. Almış olduğu derslerden edindiği bilgileri harmanlayarak planladığı bir projeyi ürün / dosya şeklinde sunma becerisi kazanmak
3. Öğrenilenlerin tasarımlara alt yapı oluşturacağını ve öğrenmenin yaşam boyu devam edeceğini kavramak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanına uygun gerçekleştirebileceği bir proje planlar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Oluşturduğu projeyi yapısına uygun olarak sunar
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Disiplinlerarası bilgi ve becerileri amacına uygun olarak projesinde değerlendirir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Hedefine uygun ürün ya da projeyi uygular

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bitirme tezi konularının belirlenmesi proje konusuna ilişkin basılı ve elektronik kaynaklar
2) Çalışma konusu kapsamında kuramsal ve kavramsal çalışmaların gerçekleşmesi, araştırma sorusunun netleştirilmesi proje konusuna ilişkin basılı ve elektronik kaynaklar
3) Proje katkısının belirlenmesi; içerik,amaç,kapsam,yöntem, özgün katkı proje konusuna ilişkin basılı ve elektronik kaynaklar
4) Proje katkısının belirlenmesi; içerik,amaç,kapsam,yöntem, özgün katkı proje konusuna ilişkin basılı ve elektronik kaynaklar
5) Proje kapsamında ele alınan araştırma sorusuna dair kuramların ve araştırmaların incelenmesi- yazın araştırması proje konusuna ilişkin basılı ve elektronik kaynaklar
6) Proje kapsamında ele alınan araştırma sorusuna dair kuramların ve araştırmaların incelenmesi- yazın araştırması proje konusuna ilişkin basılı ve elektronik kaynaklar
7) Proje kapsamında ele alınan araştırma sorusuna dair kuramların ve araştırmaların incelenmesi- yazın araştırması proje konusuna ilişkin basılı ve elektronik kaynaklar
8) Proje konusu ve araştırma sorusu bağlamında, kavramsallaştırma- işlemselleştirme çalışmaları ve örnek olay incelemesi proje konusuna ilişkin basılı ve elektronik kaynaklar
9) Proje konusunun; içerik,amaç,kapsam,yöntem ve özgün katkı bağlamında sınıf bütününde sunulması ve tartışılması Proje konusuna ilişkin basılı ve elektronik kaynaklar
10) Ara Teslim 1 Proje konusuna ilişkin basılı ve elektronik kaynaklar
11) Eleştiriler bağlamında düzeltmeler Proje konusuna ilişkin basılı ve elektronik kaynaklar
12) Eleştiriler bağlamında düzeltmeler Proje konusuna ilişkin basılı ve elektronik kaynaklar
13) Ara Teslim 2 Proje konusuna ilişkin basılı ve elektronik kaynaklar
14) Genel değerlendirmeler Proje konusuna ilişkin basılı ve elektronik kaynaklar
15) Final Proje konusuna ilişkin basılı ve elektronik kaynaklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Proje konusu kapsamında basılı ve elektronik kaynaklar.
Diğer Kaynaklar: Proje konusu kapsamında basılı ve elektronik kaynaklar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 5
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 5
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. 5
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. 5
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 705 705
Final 1 45 45
Toplam İş Yükü 750