Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INF489 | ||||||||
Ders İsmi: | Swift Programming | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF ALİ DANIŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere IOS işletim sistemi üzerinde çalışan swift dilini öğretmek ve basit bir mobil program yazmayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Swift Geliştirme Ortamı'nın Kurulumu; Swift programlama dilinin temel özellikleri; Swift dilinin yapıları; Ad Uzayı kavramı; Değişkenler; Veri tipleri; Giriş/çıkış metotları; Operatörler; Akış kontrol yapıları (if; if/else; if/else/if; switch/case); Döngü yapıları (for; while; do/while; foreach); Sınıf ve Nesne oluşturma; Erişim belirteçleri; Kapsülleme; Diziler; Metotlar (fonksiyonlar; eylemler); Kalıtım; Çok-biçimlilik. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Swift Geliştirme Ortamı'nın Kurulumu; Swift programlama dilinin temel özellikleri | |
2) | Swift dilinin yapısı; Ad Uzayı kavramı; Değişkenler; Veri tipleri | |
3) | Giriş/çıkış metotları; Operatörler | |
4) | Akış kontrol yapıları (if; if/else; if/else/if; switch/case) | |
5) | Döngü yapıları (for; while; do/while; foreach) | |
6) | Liste, küme ve sözlük yapıları | |
7) | Sınıf ve Nesne oluşturma | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Erişim belirteçleri; Kapsülleme | |
10) | Diziler; Metotlar (fonksiyonlar; eylemler) | |
11) | Çok-biçimlilik | |
12) | IOS mobil proje yazma ortamı tanıtımı | |
13) | Örnek proje hazırlama | |
14) | Uygulama Yaşam Döngüsü |
Ders Notları / Kitaplar: | - The Swift Programming Language (Swift 3.0.1), Published: 02 June 2014, Publisher: Apple Inc. - iOS 10 Programming Fundamentals with Swift, Swift, Xcode, and Cocoa Basics, By Matt Neuburg, Publisher: O'Reilly Media, Final Release Date: September 2016 |
Diğer Kaynaklar: | - Swift Programming: The Big Nerd Ranch Guide (Big Nerd Ranch Guides) 1st Edition , by Matthew Mathias, John Gallagher, ISBN-13: 978-0134398013 - Cocoa Programming for OS X: The Big Nerd Ranch Guide (5th Edition) (Big Nerd Ranch Guides) 5th Edition , Aaron Hillegass, Adam Preble, Nate Chandler, ISBN-13: 978-0134076959 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilişim sistemlerinin temel bileşenlerini tanımlar ve işleyişlerini açıklar. | ||||||||||
2) Bilgisayar donanımı, yazılımı ve ağ yapılarına ilişkin bilgileri yorumlar ve karşılaştırır. | ||||||||||
3) Büyük veri, yapay zekâ ve veri analitiği gibi teknolojileri uygular ve projelere entegre eder. | ||||||||||
4) Karmaşık bilişim problemleri için algoritmalar tasarlar ve yazılım çözümleri uygular. | ||||||||||
5) Veritabanı sistemlerini tasarlar, kurar ve sorgularla işletir. | ||||||||||
6) Yazılım projelerinde proje yönetimi tekniklerini uygular ve ekip çalışmasına katkı sağlar. | ||||||||||
7) Bilgi güvenliği, etik ilkeler ve yasal çerçeveleri açıklar ve uygular. | ||||||||||
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder ve bireysel gelişim için sürekli öğrenme yöntemlerini uygular. | ||||||||||
9) Teknik konularda sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanır, sunumlar gerçekleştirir. | ||||||||||
10) Farklı disiplinlerle iş birliği içinde çalışır ve çok disiplinli projelerde çözüm önerileri üretir. | ||||||||||
11) Farklı bilişim projelerinde yenilikçi fikirler geliştirir, liderlik rolleri üstlenir ve girişimcilik becerilerini uygular. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim sistemlerinin temel bileşenlerini tanımlar ve işleyişlerini açıklar. | 5 |
2) | Bilgisayar donanımı, yazılımı ve ağ yapılarına ilişkin bilgileri yorumlar ve karşılaştırır. | 4 |
3) | Büyük veri, yapay zekâ ve veri analitiği gibi teknolojileri uygular ve projelere entegre eder. | 4 |
4) | Karmaşık bilişim problemleri için algoritmalar tasarlar ve yazılım çözümleri uygular. | |
5) | Veritabanı sistemlerini tasarlar, kurar ve sorgularla işletir. | 3 |
6) | Yazılım projelerinde proje yönetimi tekniklerini uygular ve ekip çalışmasına katkı sağlar. | |
7) | Bilgi güvenliği, etik ilkeler ve yasal çerçeveleri açıklar ve uygular. | |
8) | Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder ve bireysel gelişim için sürekli öğrenme yöntemlerini uygular. | |
9) | Teknik konularda sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanır, sunumlar gerçekleştirir. | |
10) | Farklı disiplinlerle iş birliği içinde çalışır ve çok disiplinli projelerde çözüm önerileri üretir. | |
11) | Farklı bilişim projelerinde yenilikçi fikirler geliştirir, liderlik rolleri üstlenir ve girişimcilik becerilerini uygular. |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 42 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 5 | 10 |
Uygulama | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 66 |