INF499 Innovationİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası İlişkiler (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: INF499
Ders İsmi: Innovation
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ELVİN TİGREL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi UĞUR TARIK ÖZKUT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yeniliğin tanımı; yeniliğin özellikleri; yeniliğin kaynakları; yaratıcılık; yaratıcılığı engelleyen faktörler ve durumlar; yaratıcılık ve yenilik arasındaki farklar; yenilik türleri; yenilik süreci; yenilik modelleri; yeniliklerin yayılması; fikri mülkiyet hakları; rekabet avantajı yaratan yenilik odaklı stratejiler; yenilikleri uygulama ve yönetme.
Dersin İçeriği: • Inovasyon kavramını tanımlamak
• Küreselleşmenin ve teknolojik değişimlerin inovasyon yönetimine etkisini analiz etmek
• Yaratıcılık ve yaratıcılık sürecinin tanımlamak
• Yaratıcılığı etkileyen faktörlerin analiz edilerek sorunları çözümlemek
• Inovasyon ve yaratıcılığa yönelik bilinen yanlışları açıklamak, etik ile ilişkisinizi analiz eder.
• Inovasyon türlerini tanımlamak
• Inovasyon sürecinin fikir üretiminden ticarileştirme sürecine kadar nasıl gerçekleştiği bilgisini açıklamak
• Inovasyon kaynaklarını betimlemek
• Inovasyonun başarılı bir şekilde ticarileştirilebilmesi için uygun iş modelinin nasıl belirlenebileceğinin açıklamak
• Şirketlerin dış ticarette rekabet avantajı kazanabilmek niçin inovasyon stratejilerini kullanması gerektiğini açıklamak
• Uluslararasılaşma sürecinde inovasyon kültürüne sahip olmanın yararlarını tanımlamak ve tartışmak
• Inovasyon modellerini betimlemek
• Inovasyon kümelerin yapısını ve uluslararası pazarlarda stratejik önemini açıklamak
• Farklı inovasyon türlerini ticarileştirme fırsatlarının nasıl yakalacağının açıklanması
• Inovasyon yönetiminde fikri mülkiyet haklarının rolünü betimlemek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Inovasyon kavramını tanımlamak • Küreselleşmenin ve teknolojik değişimlerin inovasyon yönetimine etkisini analiz etmek • Yaratıcılık ve yaratıcılık sürecinin tanımlamak • Yaratıcılığı etkileyen faktörlerin analiz edilerek sorunları çözümlemek • Inovasyon ve yaratıcılığa yönelik bilinen yanlışları açıklamak, etik ile ilişkisinizi analiz eder. • Inovasyon türlerini tanımlamak • Inovasyon sürecinin fikir üretiminden ticarileştirme sürecine kadar nasıl gerçekleştiği bilgisini açıklamak • Inovasyon kaynaklarını betimlemek • Inovasyonun başarılı bir şekilde ticarileştirilebilmesi için uygun iş modelinin nasıl belirlenebileceğinin açıklamak • Şirketlerin dış ticarette rekabet avantajı kazanabilmek niçin inovasyon stratejilerini kullanması gerektiğini açıklamak • Uluslararasılaşma sürecinde inovasyon kültürüne sahip olmanın yararlarını tanımlamak ve tartışmak • Inovasyon modellerini betimlemek • Inovasyon kümelerin yapısını ve uluslararası pazarlarda stratejik önemini açıklamak • Farklı inovasyon türlerini ticarileştirme fırsatlarının nasıl yakalacağının açıklanması • Inovasyon yönetiminde fikri mülkiyet haklarının rolünü betimlemek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Inovasyon kavramını tanımlamak

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar.
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar.
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar.
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar.
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar.
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar.
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar.
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar.
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar.
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar.
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar.
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar.
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Uygulama 14 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 589