Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması,
• Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması,
• Tanışma
• Beklentilerin paylaşılması,
• Ödev konularının dağıtılması ve öğrenciler tarafından seçimi
|
Veri yok |
2) |
• Yiyecek içecek sektörünün gelişimi
• Sektörü geliştiren nedenler
• Sektörün özellikleri
• Yiyecek içecek işletmeleri ve türleri
|
Dersin tekrarı |
3) |
• Restoran kavramı
• Restoranların gelişimi
• Restoren işletmeciliğinin gelişimi, özellikleri ve sınıflandırılması
• Restoran işletmelerinde açılış sürecinde ki mevcut yasa ve uygulamalar |
Dersin tekrarı ve araştırma konusu: Türkiye de ilk kurulan restoranlar |
4) |
• Restoran işletmelerinde kuruluş yeri seçiminin önemi ve aşamaları
• Marka ,markalaşma ve markalaşma faaliyetleri
|
dersin tekrarının yapılması |
5) |
• Mutfak planlaması
• İç tasarım
• Serviste kullanılan mazlemeler |
dersin tekrarının yapılması |
6) |
• Yönetici kavramı
• Yönetici türleri
• Yöneticinin taşıması gereken nitelikler
• Örgütleme
• Personel bulma
• Personel seçme ve işe yerleştirme
• Personel nitelikleri
• Oryantasyon
|
soru-cevap |
7) |
• Finansın temel kavramları
• Basabas ve karlılık analizi
• Bütçeleme
• Mönü mönünün işlevleri ve yapısı
• Mönü çeşitleri
• Menü planlamanın önemi
• Menü kartının dizaynı
• Yiyecek içecek işletmelerinde maliyet kontrolü süreci |
Ders tekrarı |
8) |
Vize Sınavı |
Veri yok |
9) |
• Servisin tanımı ve önemi
• Servis personeli
• Servis aşamaları
• Kalite ve hizmet kalitesi kavramları
• Hizmet kalitesi ölçümü
• Müşteri memnuniyeti |
Veri yok |
10) |
• Franchising kararı alınmasına sebep olan unsurlar
• İşletme için ayrılan bütçe ve konsept
|
Piyasada bilinmiş 5 markanın franchise şartlarının öğrenilmesi |
11) |
• Ortak faktörler
• Emlak seçimi
• Lokasyon seçimi
• Yatırım bütçesi
• Nakit akışı
• Tasarım ve uygulama
|
Veri yok |
12) |
• Salon ,bar ve mutfak ekipman seçimi
• Yazılım ve donanım
• Personel malzeme ve ekipmanları
• Menü planlaması
• Tasting
• Fiyatlandırma
• Menü tasarımı
|
Soru-cevap |
13) |
• Alırken kazanmak
• Yiyecek ve içecek satın alımalrı
• Makine ve ekipman tedariği
• İşe alım
• Personel eğitimi |
Veri yok |
14) |
• Satış arttırma ve geliştirme
• Reklam
• Kuruluş evresı
• Analiz ve raporlama
|
Finale hazırlık |
15) |
Konu Tekrarı |
Veri yok |
16) |
Final Sınavı |
Veri yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. |
|
3) |
değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek |
|
4) |
uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek |
|
5) |
kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, |
|
6) |
dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek |
|
7) |
alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek |
|
9) |
kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|