İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | İÇT503 | ||||||||
Ders İsmi: | Araştırma Yöntemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. DEMET IRKLI ERYILDIZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin bilimsel araştırma konusunda temel kavramlar ve metodolojilerle ilgili bilgi edinmesi |
Dersin İçeriği: | Bilimsel araştırmanın tanımı, nitelikleri, bilimsel araştırmada geçen kavramlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel araştırmanın tanımı, nitelikleri, bilimsel araştırmada geçen kavramlar | Yok |
2) | Bilimsel araştırmada konu seçimi | Yok |
3) | Araştırmaların sınıflandırılması, bilimsel araştırmada örneklem oluşturma teknikleri | Yok |
4) | Araştırmanın planlanması, planlama aşamaları | Yok |
5) | Araştırma önerisi hazırlama, farklı araştırma önerileri üzerinde değerlendirme | Yok |
6) | Araştırma yöntemleri, farklı sınıflamalar, tarihi, betimleme ve deneysel yöntem | Yok |
7) | Farklı yöntemlerle yapılmış araştırmaların irdelenmesi | Yok |
8) | Araştırma önerisi hazırlama | Yok |
9) | Araştırmada veri toplama teknikleri | Yok |
10) | Farklı veri toplama teknikleri ile yapılmış araştırmaların irdelenmesi | Yok |
11) | Araştırmalarda verilerin işlenmesi, farklı veri analizi teknikleri | Yok |
12) | Araştırmada rapor yazma | Yok |
13) | Bilimsel araştırmada referans sistemleri | Yok |
14) | Farklı araştırma örneklerinin irdelenmesi | Yok |
15) | Farklı araştırma örneklerinin irdelenmesi | Yok |
16) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | İslamoğlu, A. H., 2003, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Beta yayınları, İstanbul Kaptan, S., 1973, Bilimsel Analiz Teknikleri ve İstatistik Yöntemler, Rehber yayınevi, Ankara Karasar, N.,2005, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel yayınevi, Ankara Knight, A., Ruddock, l.,2008, Adanced Research Methods in Built Environment, Wiley-Blackwell, Singapore |
Diğer Kaynaklar: | Steadman, J. P.,1983, Architectural Morphology, Pion Ltd., London Özdamar, K.,2003, Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi, Eskişehir Balcı, A.,2005, Saoyal Bilimlerde Araştırma, Pegama yayıncılık, Ankara |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | ||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | ||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | ||||||
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | ||||||
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | ||||||
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 5 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 5 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 5 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 5 |
5) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 5 |
6) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 5 |
7) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 30 | 180 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 189 |