İÇT503 Araştırma Yöntemleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT503
Ders İsmi: Araştırma Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SİNAN SAVAŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. DEMET IRKLI ERYILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin bilimsel araştırma konusunda temel kavramlar ve metodolojilerle ilgili bilgi edinmesi
Dersin İçeriği: Bilimsel araştırmanın tanımı, nitelikleri, bilimsel araştırmada geçen kavramlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrencinin bilimsel araştırma konusunda temel kavramlar ve metodolojilerle ilgili bilgi edinmesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel araştırmanın tanımı, nitelikleri, bilimsel araştırmada geçen kavramlar Yok
2) Bilimsel araştırmada konu seçimi Yok
3) Araştırmaların sınıflandırılması, bilimsel araştırmada örneklem oluşturma teknikleri Yok
4) Araştırmanın planlanması, planlama aşamaları Yok
5) Araştırma önerisi hazırlama, farklı araştırma önerileri üzerinde değerlendirme Yok
6) Araştırma yöntemleri, farklı sınıflamalar, tarihi, betimleme ve deneysel yöntem Yok
7) Farklı yöntemlerle yapılmış araştırmaların irdelenmesi Yok
8) Araştırma önerisi hazırlama Yok
9) Araştırmada veri toplama teknikleri Yok
10) Farklı veri toplama teknikleri ile yapılmış araştırmaların irdelenmesi Yok
11) Araştırmalarda verilerin işlenmesi, farklı veri analizi teknikleri Yok
12) Araştırmada rapor yazma Yok
13) Bilimsel araştırmada referans sistemleri Yok
14) Farklı araştırma örneklerinin irdelenmesi Yok
15) Farklı araştırma örneklerinin irdelenmesi Yok
16) Final Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İslamoğlu, A. H., 2003, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Beta yayınları, İstanbul
Kaptan, S., 1973, Bilimsel Analiz Teknikleri ve İstatistik Yöntemler, Rehber yayınevi, Ankara
Karasar, N.,2005, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel yayınevi, Ankara
Knight, A., Ruddock, l.,2008, Adanced Research Methods in Built Environment, Wiley-Blackwell, Singapore
Diğer Kaynaklar: Steadman, J. P.,1983, Architectural Morphology, Pion Ltd., London
Özdamar, K.,2003, Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi, Eskişehir
Balcı, A.,2005, Saoyal Bilimlerde Araştırma, Pegama yayıncılık, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 5
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 5
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 5
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 5
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 30 180
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 189