İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | İÇT518 | ||||||||
Ders İsmi: | Ticari Mekanlarda İç Mekan Analizleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders geniş bir çerçevede Ticari Mekânların tasarımına odaklanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ticari Mekânların kendine özgü tasarım gereksinimleri, farklı kullanıcı ihtiyaçları için tasarımı etkileyen faktörler araştırmak-ta ve iç mekân analizleri yapmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Yok |
2) | Ders Tanımı | Yok |
3) | Ticari Mekân kimliğini oluşturan ögeler ve ticari mekanların tarihsel gelişim süreçleri | Yok |
4) | Ticari Mekânların kent ile ilişkilendirilmesi | Yok |
5) | Ticari Mekânların kendine özgü tasarım gereksinimleri | Yok |
6) | Ticari Mekanların kullanım tanımlarına göre ihtiyaçlarının listelenmesi | Yok |
7) | Ticari Mekanların kullanım tanımlarına göre ihtiyaçlarının listelenmesi | Yok |
8) | Ticari mekanlarda mekan atmosferi yaratım sürecinin analizi | yok |
9) | Ticari Mekanların İç Mekan Analizi | Yok |
10) | Ticari Mekanların İç Mekan Analizi | Yok |
11) | Ticari Mekanların İç Mekan Analizi | Yok |
12) | Ticari Mekanların İç Mekan Analizi | Yok |
13) | Ticari Mekanların İç Mekan Analizi | Yok |
14) | Ticari Mekanların İç Mekan Analizi | Yok |
15) | proje çalışması | yok |
16) | proje sunumu | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | ||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | ||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | ||||||
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | ||||||
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | ||||||
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 5 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 5 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 5 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 4 |
5) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 5 |
6) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 5 |
7) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 4 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 30 | 180 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 189 |