FIZ101 Fizikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FIZ101
Ders İsmi: Fizik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi LEYLA BASAK BUKLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi LEYLA BASAK BUKLU
Timur CANEL
Öğr.Gör.Dr. HALİL SOYAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sorunların çözümüne uygun bilimsel yöntemi seçebilme.
Problem çözme ve analitik düşünme yetenekleri edinebilme.
Fizikteki matematiksel yöntemleri uygulayabilme.
Mekanik ile ilgili temel kavramları tanıyabilme.
Hareket ve enerji kavramlarını tanıyabilme.
Dersin İçeriği: Ölçüm, Vektörler
Bir Boyutta Hareket
Düzlemsel Hareket
Parçacık Dinamiği I
Parçacık Dinamiği-II
İş ve Enerji
Enerjinin Korunumu
Enerjinin Korunumu
Parçacık Sistemlerinin Dinamiği
Çarpışma
Dönme Hareketi
Dönme Kinematiği
Dönme Dinamiği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sorunların çözümüne uygun bilimsel yöntemi seçebilme
2) Problem çözme ve analitik düşünme yetenekleri edinebilme
3) Fizikteki matematiksel yöntemleri uygulayabilme.
4) Mekanik ile ilgili temel kavramları tanıyabilme
5) Hareket ve enerji kavramlarını tanıyabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ölçüm, Vektörler yok
2) Bir Boyutta Hareket yok
3) Düzlemsel Hareket yok
4) Parçacık Dinamiği I yok
5) Parçacık Dinamiği-II yok
6) İş ve Enerji yok
7) Enerjinin Korunumu yok
8) ara sınav yok
9) Enerjinin Korunumu yok
10) Parçacık Sistemlerinin Dinamiği yok
11) Çarpışma yok
12) Dönme Hareketi yok
13) Dönme Kinematiği yok
14) Dönme Dinamiği yok
15) final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Halliday, D. Resnick, R.(2001) Fundamantals of Physics.
Diğer Kaynaklar: Serway, R.A (1997) Physics For Scientists and Engineers.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ara Sınavlar 16 48
Final 16 64
Toplam İş Yükü 112