Mühendislik Yönetimi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MY500 | ||||||||
Ders İsmi: | Yüksek Lisans Bitirme Tezi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi PELİN ALCAN GEZGİNCİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi PELİN ALCAN GEZGİNCİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste; öğrencilerin önceki derslerde öğrendikleri bilgi ve becerileri kullanarak, mühendislik yönetimini ilgilendiren konularda araştırma yapması, deneysel çalışmaları yürütmesi, tasarım yapması, çalışmaları raporlaması ve sunması beklenmektedir. Bitirme tezi dersi ile öğrencilere araştırma yapma, teorik olarak öğrenilen bilgileri pratiğe uygulama ve çalışmalarını sunma yeteneği kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel araştırma tasarımı, analizi, yazımı ve raporlanması süreci. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Projenin Belirlenmesi | Araştırma |
2) | Projeye Başlanılması | Araştırma |
3) | Literatür Çalışması | Araştırma |
4) | Literatür Çalışması | Araştırma |
5) | Planlama ve İhtiyaç Analizi | Araştırma |
6) | Planlama ve İhtiyaç Analizi | Araştırma |
7) | Analiz ve Dizayn | Araştırma |
8) | Uygulama | Araştırma |
9) | Uygulama | Araştırma |
10) | Uygulama | Araştırma |
11) | Test ve Doğrulama | Araştırma |
12) | Dökümantasyon | Araştırma |
13) | Ön değerlendirme ve Test | Araştırma |
14) | Projenin sonuçlandırılması için danışmanı ile Toplantı ve tartışma | Araştırma |
15) | Bitirme Proje Sunumu | Araştırma |
16) | Bitirme Tezinin Bölüme Teslimi | Teslim |
Ders Notları / Kitaplar: | G. Dieter, L. C. Schmidt, Engineering Design, McGraw-Hill |
Diğer Kaynaklar: | G. Dieter, L. C. Schmidt, Engineering Design, McGraw-Hill |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Tez Hazırlama |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama | |
Tez Sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 25 | 48 | 1200 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 1202 |