BDY571 Beslenme Durumunun Değerlendirilmesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY571
Ders İsmi: Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HANDE ÖNGÜN YILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan antropometrik ölçümleri doğru kullanma ve değerlendirme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste, beslenme durumu saptama yöntemlerinden biri olan antropometri, vücut yağı ve yağsız doku miktarının saptanması, uzunluk, çap, genişlik, deri kıvrım kalınlığı ölçümleri, beslenme durumu tarama testleri, biyoelektrik impedans analizi, laboratuvar çalışması konuları incelenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Antropometrinin tanımı ve içeriği ile kullanım alanlarını öğrenebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hasta ve sağlıklı bireylerin çeşitli antropometrik ölçümlerini doğru bir şekilde, tekniğine uygun olarak ölçme bilgi ve becerisi kazanabilme
2) Tüm antropometrik ölçümleri spesifik gruplara özgü olarak değerlendirebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hasta ve sağlıklı bireylerde vücut bileşimi saptama yöntemlerini kavrayabilme.
2) Laboratuvar yöntemler ile hasta ve sağlıklı bireylerin vücut bileşimini saptayabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Antropometrik yöntemler ile hasta ve sağlıklı bireylerin beslenme durumunu saptayabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Antropometrinin tanımı ve içeriği Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
2) Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan antropometrik yöntemler Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
3) Vücut Ağırlığı ve Boy Uzunluğu ve Değerlendirilmesi I Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
3) Vücut Ağırlığı ve Boy Uzunluğu ve Değerlendirilmesi I Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
3) Vücut Ağırlığı ve Boy Uzunluğu ve Değerlendirilmesi I Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
4) Vücut Ağırlığı ve Boy Uzunluğu ve Değerlendirilmesi II Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
5) Beden Kütle İndeksi (BKİ) Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
5) Beden Kütle İndeksi (BKİ) Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
6) Vücut Bileşiminin Saptanması I Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
7) Vücut Bileşiminin Saptanması II Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
8) Deri Kıvrım Kalınlığının Ölçülmesi Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
8) Deri Kıvrım Kalınlığının Ölçülmesi Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
9) Çevre Ölçümleri Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
10) Uzunluk ölçümleri Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
11) Laboratuar Yöntemlerle Vücut Bileşiminin Saptanması Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
12) Biyoelektrik impedans analizi Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
13) Biyoelektrik impedans analizi Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
14) Dönem ödevlerinin değerlendirilmesi Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
14) Dönem ödevlerinin değerlendirilmesi Güncel ders izlencesinin takip edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lohman TG, Roche AF, Martorell R. (Eds): Anthropometric Standardization Reference Manual, Kinetics Books, Champaign, Illinois, 1988.
Gibson RS. Principles of Nutritional Assessment. Oxford University Press, Newyork, 1990.
Frisancho AR, Standards: An Interactive Nutritional Reference of Body Size and Body Composition for Children and Adults, University of Michigan Press, 2008.
Diğer Kaynaklar: Lohman TG, Roche AF, Martorell R. (Eds): Anthropometric Standardization Reference Manual, Kinetics Books, Champaign, Illinois, 1988.
Gibson RS. Principles of Nutritional Assessment. Oxford University Press, Newyork, 1990.
Frisancho AR, Standards: An Interactive Nutritional Reference of Body Size and Body Composition for Children and Adults, University of Michigan Press, 2008.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

6

Program Kazanımları
1) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir.
2) Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir.
3) Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır.
4) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar.
6) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir.
2) Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir.
3) Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır.
4) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar.
6) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87