BDY572 Beslenme Epidemiyolojisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY572
Ders İsmi: Beslenme Epidemiyolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HANDE ÖNGÜN YILMAZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, epidemiyolojik araştırma yöntemlerini, beslenmenin hastalık etiyolojisindeki rolünü öğretmek, toplumların beslenme durumunun izlenmesini ve sağlıklı beslenme düzenlerine ulaşmak ve sürdürmek için müdahaleler geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, epidemiyolojik araştırma yöntemlerini, beslenmenin hastalık etiyolojisindeki rolünü, toplumların beslenme durumunun izlenmesini ve sağlıklı beslenme düzenlerine ulaşmak ve sürdürmek için müdahaleler geliştirilmesini ve değerlendirmeyi içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hastalıklarda beslenmeye dair bileşenlerin araştırılması yöntemlerini öğrenebilme.
2) Beslenme epidemilojisi ve araştırma yöntemlerini öğrenebilme.
3) Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini öğrenebilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Demografik sağlık verilerini inceyebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Hastalıklarda beslenme epidemiyolojisini öğrenebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Beslenme durumunu saptama yöntemlerini uygulama becerisi kazanabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Beslenme epidemiyolojisi tanımı ve içeriği Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
2) Beslenme epidemiyolojisi tanımı ve içeriği Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
3) Epidemiyolojik araştırma yöntemleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
4) Epidemiyolojik araştırma yöntemleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
5) Epidemiyolojik araştırma yöntemleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
6) Demografik sağlık verileri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
7) Demografik sağlık verileri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
8) Beslenme durumunu saptama yöntemleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
9) Beslenme durumunu saptama yöntemleri Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
10) Hastalıklarda beslenme epidemiyolojisi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
11) Hastalıklarda beslenme epidemiyolojisi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
12) Hastalıklarda beslenme epidemiyolojisi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
13) Dönem ödevlerinin değerlendirilmesi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
14) Dönem ödevlerinin değerlendirilmesi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Willet W. Nutritional Epidemiology (Monographs in Epidemiology and and Biostatistics) 3rd Edition, 2013.
Diğer Kaynaklar: Willet W. Nutritional Epidemiology (Monographs in Epidemiology and and Biostatistics) 3rd Edition, 2013.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir.
2) Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir.
3) Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır.
4) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar.
6) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir.
2) Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir.
3) Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır.
4) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar.
6) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87