BDY713 Tez İzleme Komitesi IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY713
Ders İsmi: Tez İzleme Komitesi III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 30
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HANDE ÖNGÜN YILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin tez iya da tezi ile ilgili en az bir konuda planladığ ıaraştırma protokolü ile ilgili finansal destek başvurusu hazırlaması, gerek duyuluyorsa başvurunun yapılması ve çalışma protokolünde gereken alan ya da laboratuvar koşullarının sağlanarak ön çalışmaların gerçekleştirilmesidir.
Dersin İçeriği: Doktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili oluşturdukları hipoteze uygun çalışma protokolü için proje destek başvurusunun hazırlanması ve ön çalışmaların yapılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dersi tamamlayan öğrenci; 1. Tezi ile ilgil ialanda belirlediği bir araştırma konusunda seçtiği kuruma maddi destek için başvuru dosyası hazırlayabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Gerek duyuluyorsa başvuruyu gerçekleştirebilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Çalışma alanında ön çalışmaları gerçekleştirebilir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması yok
2) Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması yok
3) Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması yok
4) Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması yok
5) Başvurunun sunulması yok
6) Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması yok
7) Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması yok
8) Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması yok
9) Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması yok
10) Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması yok
11) Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması yok
12) Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması yok
13) Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması yok
14) Ön çalışma sonuçlarının sunulması yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Konu ile ilgili literatür
Laboratuvar cihazlarının kullanım kılavuzları
Uygulama alanları ile kurallar ve düzenlemeler
Diğer Kaynaklar: Related literature on the subject
Instruction manuals of laboratory equipments
Rules and regulations on application fields

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Bireysel Proje
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87