Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BDY722 | ||||||||
Ders İsmi: | Fonksiyonel Besinler ve Sağlık Üzerine Etkileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYLİN SEYLAM KÜŞÜMLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İşlevsel besin kavramının tanımı, tarihsel gelişimi ve farklı ülkelerdeki uygulamalarını tartışmak ve işlevsel besin bileşenlerinin kimyasal ve biyolojik özelliklerini inceleyerek, bu bileşenlerin insan sağlığı üzerine olası etkilerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği: | İşlevsel besin kavramının tanımı, işlevsel besin biliminin amacı,tarihsel gelişim süreci, bilimsel temeller,işlevselbesinler ile ilgili uluslararası gelişmeler,biyoaktif besin bileşenlerinin kimyasal özellikleri, biyolojik aktiviteleri ile hastalıkları önlenmesi ve yaşam kalitesinin geliştirilmesindeki rolleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, beklentilerin değerlendirilmesi | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
2) | İşlevsel besin kavramı &ADA'nın yazılı görüşünün tartışılması-I | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
3) | İşlevsel besin kavramı &ADA'nın yazılı görüşünün tartışılması-II | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
4) | Prebiyotikler&Probiyotikler | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
5) | Bitkisel steroller &Stanoller | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
5) | Bitkisel steroller &Stanoller | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
6) | Polifenoller - Fenolik asitler | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
7) | Polifenoller - Flavonoidler | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
8) | Polifenoller - Fitoösterojenler, Soya | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
9) | Karotenoidler - Karotenler | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
10) | Karotenoidler - Ksantofiller | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
11) | Kükürtlü Bileşikler | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
12) | Diyet Posası - Çözünür posa, Çözünmez Posa, ?-glukan | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
13) | Diyet Yağ Asitler - Omega-3 PUFA, CLA, MUFA | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
14) | Final sınavı | Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Articles published on recent issues of journals related to Nutrition and Dietetics. 2. Handbook of Nutraceuticals and Functional Foods.Wildman REC(ed), CRC Press, 2001 3. Functional Foods Concept to Product. Gibson GR andWilliams CM (ed), CRC Press, 2000. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Konu ile ilgili süreli yayınların güncel sayılarında yayınlanan makaleler 2. Handbook of NutraceuticalsandFunctionalFoods. Wildman REC(ed), CRC Press, 2001 3. FunctionalFoodsConceptto Product. Gibson GR and Williams CM (ed), CRC Press, 2000. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |||||
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |||||
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |||||
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |||||
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |
1) | Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |
2) | Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
5) | Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |
7) | anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 |