Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Doğuştan metabolizma hastalıklarının sınıflandırılması |
Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
2) |
Doğuştan metabolizma hastalıklarında tarama yöntemleri |
Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
3) |
Fenilketonüride beslenme tedavisi |
Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
4) |
Fenilketonüri tedavisinde yeni yaklaşımlar |
Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
5) |
Akçaağaç idrar kokusu hastalığı beslenme tedavisi |
Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
6) |
Organik asidemilerde beslenme tedavisi-1 |
Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
7) |
Organik asidemilerde beslenme tedavisi-2 |
Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
8) |
Galaktozemi ve kalıtsal fruktozemide beslenme tedavisi |
Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
9) |
Glikojen depo hastalıklarında beslenme |
Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
10) |
Hiperlipoproteinemilerde beslenme tedavisi |
Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
11) |
Hiperlipoproteinemilerde beslenme tedavisi |
Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
12) |
Vaka sunumları |
Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
13) |
Vaka sunumları |
Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
14) |
Vaka sunumlar |
Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: |
the Ross Metabolic Formula System Nutrition Support Protocols, Acosta PB, Yannicelli S. 3rd Ed, Ohio, 1997.
Bernstein, L. E., Rohr, F., & Helm, J. R. (2015). Nutrition Management of Inherited Metabolic Diseases. Springer International Publishing, Cham. |
Diğer Kaynaklar: |
The Ross Metabolic Formula System Nutrition Support Protocols, Acosta PB, Yannicelli S. 3rd Ed, Ohio, 1997.
Bernstein, L. E., Rohr, F., & Helm, J. R. (2015). Nutrition Management of Inherited Metabolic Diseases. Springer International Publishing, Cham. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme |
|
1) |
Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. |
|
2) |
Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. |
|
3) |
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. |
|
5) |
Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. |
|
7) |
anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
|