Ortodonti (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ORT710 | ||||||||
Ders İsmi: | Doktora Tezi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. KEREM ARAS |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ortodonti alanında özgün bir çalışma planlayabilme, bu çalışma için gerekli materyal metot geliştirebilme, geliştirilen materyal metodu uygulayabilme, sonuçları objektif yöntemler ile toplayabilme, istatistiğini gerçekleştirebilme ve elde edilen sonuçları eleştirel bir yaklaşım ile güncel literatür ve bilimsellik ile yorumlayarak hem sözlü hem de yazılı olarak savunabilmenin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Ortodonti alanında yayınlanmış literatür, klinik uygulamalar, sözlü ve yazılı sunum teknikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırma planlama | Literatür |
2) | Planlanan araştırmayı gerçekleştirebilmek için gerekli olan donanım ve bilgiyi tespit etme | Literatür |
3) | Planlanan araştırmayı gerçekleştirebilmek için gerekli olan donanım ve bilgiyi tespit etme | Literatür |
4) | Planlanan araştırmayı gerçekleştirebilmek için gerekli olan donanım ve bilgiyi elde etme, kullanma ve sonuçlarını toplama. | Literatür |
5) | Planlanan araştırmayı gerçekleştirebilmek için gerekli olan donanım ve bilgiyi elde etme, kullanma ve sonuçlarını toplama. | Literatür |
6) | Elde edilen sonuçları kanıta dayalı diş hekimliği açısından değerlendirme, istatistiğini gerçekleştirme, bilimsel ve eleştirel bir yaklaşım ile yorumlama. | Literatür |
7) | Elde edilen sonuçları kanıta dayalı diş hekimliği açısından değerlendirme, istatistiğini gerçekleştirme, bilimsel ve eleştirel bir yaklaşım ile yorumlama. | Literatür |
8) | Elde edilen sonuçları kanıta dayalı diş hekimliği açısından değerlendirme, istatistiğini gerçekleştirme, bilimsel ve eleştirel bir yaklaşım ile yorumlama. | Literatür |
9) | Elde edilen sonuçları kanıta dayalı diş hekimliği açısından değerlendirme, istatistiğini gerçekleştirme, bilimsel ve eleştirel bir yaklaşım ile yorumlama. | Literatür |
10) | Elde edilen sonuçları tüm literatürden elde edilen sonuçlar ile karşılaştırma ve farklılıkları değerlendirerek bu farklılıkların nedenlerini tartışma. | Literatür |
11) | Elde edilen sonuçları tüm literatürden elde edilen sonuçlar ile karşılaştırma ve farklılıkları değerlendirerek bu farklılıkların nedenlerini tartışma. | Literatür |
12) | Elde edilen sonuçları tüm literatürden elde edilen sonuçlar ile karşılaştırma ve farklılıkları değerlendirerek bu farklılıkların nedenlerini tartışma. | Literatür |
13) | Elde edilen sonuçları tüm literatürden elde edilen sonuçlar ile karşılaştırma ve farklılıkları değerlendirerek bu farklılıkların nedenlerini tartışma. | Literatür |
14) | Elde edilen sonuçları tüm literatürden elde edilen sonuçlar ile karşılaştırma ve farklılıkları değerlendirerek bu farklılıkların nedenlerini tartışma. | Literatür |
Ders Notları / Kitaplar: | Literatür |
Diğer Kaynaklar: | Literature |
Ders Öğrenme Kazanımları | |
---|---|
Program Kazanımları | |
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | |
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. | 5 |
2) | Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Laboratuvar | 14 | 30 | 420 |
Uygulama | 14 | 30 | 420 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 30 | 420 |
Sunum / Seminer | 14 | 8 | 112 |
Proje | 14 | 30 | 420 |
Rapor Teslimi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 1796 |