ORT710 Doktora Teziİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Ortodonti (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ortodonti (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ORT710
Ders İsmi: Doktora Tezi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 60
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. KEREM ARAS
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ortodonti alanında özgün bir çalışma planlayabilme, bu çalışma için gerekli materyal metot geliştirebilme, geliştirilen materyal metodu uygulayabilme, sonuçları objektif yöntemler ile toplayabilme, istatistiğini gerçekleştirebilme ve elde edilen sonuçları eleştirel bir yaklaşım ile güncel literatür ve bilimsellik ile yorumlayarak hem sözlü hem de yazılı olarak savunabilmenin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: Ortodonti alanında yayınlanmış literatür, klinik uygulamalar, sözlü ve yazılı sunum teknikleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma planlama Literatür
2) Planlanan araştırmayı gerçekleştirebilmek için gerekli olan donanım ve bilgiyi tespit etme Literatür
3) Planlanan araştırmayı gerçekleştirebilmek için gerekli olan donanım ve bilgiyi tespit etme Literatür
4) Planlanan araştırmayı gerçekleştirebilmek için gerekli olan donanım ve bilgiyi elde etme, kullanma ve sonuçlarını toplama. Literatür
5) Planlanan araştırmayı gerçekleştirebilmek için gerekli olan donanım ve bilgiyi elde etme, kullanma ve sonuçlarını toplama. Literatür
6) Elde edilen sonuçları kanıta dayalı diş hekimliği açısından değerlendirme, istatistiğini gerçekleştirme, bilimsel ve eleştirel bir yaklaşım ile yorumlama. Literatür
7) Elde edilen sonuçları kanıta dayalı diş hekimliği açısından değerlendirme, istatistiğini gerçekleştirme, bilimsel ve eleştirel bir yaklaşım ile yorumlama. Literatür
8) Elde edilen sonuçları kanıta dayalı diş hekimliği açısından değerlendirme, istatistiğini gerçekleştirme, bilimsel ve eleştirel bir yaklaşım ile yorumlama. Literatür
9) Elde edilen sonuçları kanıta dayalı diş hekimliği açısından değerlendirme, istatistiğini gerçekleştirme, bilimsel ve eleştirel bir yaklaşım ile yorumlama. Literatür
10) Elde edilen sonuçları tüm literatürden elde edilen sonuçlar ile karşılaştırma ve farklılıkları değerlendirerek bu farklılıkların nedenlerini tartışma. Literatür
11) Elde edilen sonuçları tüm literatürden elde edilen sonuçlar ile karşılaştırma ve farklılıkları değerlendirerek bu farklılıkların nedenlerini tartışma. Literatür
12) Elde edilen sonuçları tüm literatürden elde edilen sonuçlar ile karşılaştırma ve farklılıkları değerlendirerek bu farklılıkların nedenlerini tartışma. Literatür
13) Elde edilen sonuçları tüm literatürden elde edilen sonuçlar ile karşılaştırma ve farklılıkları değerlendirerek bu farklılıkların nedenlerini tartışma. Literatür
14) Elde edilen sonuçları tüm literatürden elde edilen sonuçlar ile karşılaştırma ve farklılıkları değerlendirerek bu farklılıkların nedenlerini tartışma. Literatür

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Literatür
Diğer Kaynaklar: Literature

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek.
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dişsel ve iskeletsel anomalilerde tanı koyabilmek, etyoloji saptayabilmek ve sınıflayabilmek. Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinebilmek. Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilmek ve yorumlayabilmek Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilmek. 5
2) Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olabilmek. Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilmek, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilmek. Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilmek, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olabilmek. Temporomandibuler eklem patolojilerinin ayırıcı tanısı ve bunlara yönelik tedaviler konusunda bilgi ve deneyim kazanabilmek. Literatür tarayarak gerekli kaynaklara ulaşabilmek, kazandığı teknik ve teorik bilgi ve beceri birikimini kullanarak laboratuar veya klinik deneyler planlayabilmek, danışmanının gözetimi altında tez ya da bir projede görev alabilmek. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Laboratuvar 14 30 420
Uygulama 14 30 420
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 30 420
Sunum / Seminer 14 8 112
Proje 14 30 420
Rapor Teslimi 1 4 4
Toplam İş Yükü 1796