Sinema ve Televizyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SIN605 | ||||||||
Ders İsmi: | Belgesel Sinemada Yaratıcılık | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Belgeselin gelenekselleşmiş didaktik anlatı yapısının dışında, öğrencilerin belgeselde yaratıcı yaklaşımları edinmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, belgesel sinema formunda geleneksel hikaye anlatıcılığın aksine yaratıcı film yapım yöntemlerini inceler. Özgün bir belgesel film dili oluşturmak için kullanılan film teknikleri tartışılır. Bu film unsurlarından ortaya çıkan bileşenlerin yaratıcılığa katkısı gösterilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sinemada belgesel tekniği ve geleneksel belgesellerin bileşenleri | yok |
2) | Belgeselde temel çekim teknikleri | yok |
3) | Çekimlerin mekansal ve duygusal etkisi, devamlılığın gerçekliğe katkısı Gözlemci Belgesel ve söyleşiler yoluyla karakterlerin tanınması: Kurgu-kesme | yok |
4) | Belgeselde dramatik yapı | yok |
5) | Belgeselde dramatik yapı | yok |
6) | Belgeselde başkahraman yaratmak | yok |
7) | Anlatımın yapılanması – hikaye ve olaylar dizisi Bakış açısı ve öznellik | yok |
8) | Brect ve izleyiciyi yabancılaştırma parçalı anlatım | yok |
9) | Vize sınavı | yok |
10) | Deneysel belgesel ve deneme-film | yok |
11) | Deneysel belgesel ve deneme-film | yok |
12) | Arşivden anlatıya: Masaüstü belgeselcilikte anlam yaratma | yok |
13) | Belgeselde yönetmenlik: Mizansen ve performansı kaydetmek | yok |
14) | Belgesel sinemada yönetmenin bakış açısı ve nesneye olan mesafesinde etik | yok |
15) | Genel değerlendirme | yok |
16) | Final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | none |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Sinema ve Televizyon doktora programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. | ||
2) Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinema ve Televizyon doktora programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. | 5 |
2) | Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 16 | 256 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 262 |