Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI203 | ||||||||
Ders İsmi: | Çağdaş Psikolojinin Kökenleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin psikolojinin tarihsel gelişimi ve başlıca ekolleri hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Psikolojinin tarihsel gelişimi ve başlıca Psikoloji ekolleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Modern Psikoloji Tarihine Giriş | Öğretim görevlisinin sunumları |
2) | Psikolojinin Felsefi Temelleri | Öğretim görevlisinin sunumları |
3) | Mekanik Ruh Kavramı ve Fizyolojinin Psikolojiye Etkiler | Öğretim görevlisinin sunumları |
4) | Deneysel Psikolojinin Başlangıcı | Öğretim görevlisinin sunumları |
5) | Yapısalcılık | Öğretim görevlisinin sunumları |
6) | İşlevselcilik: Öncüleri, Kuruluşu ve Temel Çerçevesi | Öğretim görevlisinin sunumları |
7) | Uygulamalı Psikoloji: Psikolojik Testler | Öğretim görevlisinin sunumları |
8) | Ara Sınav | Yok |
9) | B.F. Skinner: Edimsel Koşullanma, Pekiştirme Tarifeleri | Öğretim görevlisinin sunumları |
10) | Bandura'nın Sosyal Bilişsel Teorisi | Öğretim görevlisinin sunumları |
11) | Gestalt Psikolojisi: İlk Etkiler, Temel Kavram ve Görüşleri | Öğretim görevlisinin sunumları |
12) | W. Köhler ve K. Lewin'in Çalışmaları | Öğretim görevlisinin sunumları |
13) | Psikanaliz: İlk Bilinçaltı Teorileri, Psikopatolojiyle İlgili Düşünceler, Temel Kavram ve Görüşleri | Öğretim görevlisinin sunumları |
14) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Schultz, D.P.&Schultz, S.E. (2007). Modern Psikoloji Tarihi. Kaknüs Yayınları, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | Schultz, D.P.&Schultz, S.E. (2007). Modern Psikoloji Tarihi. Kaknüs Yayınları, İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
3 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | 5 |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | 5 |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | 5 |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | 5 |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | 5 |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 42 | 126 |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 186 |