İşletme | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISLT305 | ||||||||
Ders İsmi: | Koçluk ve Liderlik becerileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Uzmanlık Alanı Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Koçluk ve Liderlik Becerileri dersinde öğrencilerin kendilerine ve başkalarına liderlik edebilmesi için ihtiyaç duyacakları temel koçluk ve liderlik becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Belirtilen kapsamda bu derste, bireysel ve kurumsal gelişimi destekleyecek temel koçluk ve liderlik becerilerinin temel esaslarının açıklanması ve bu becerileri geliştirmeye yönelik bazı uygulamaların gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Koçluk ve Liderlik Becerileri dersinde öğrencilerin kendilerine ve başkalarına liderlik edebilmesi için ihtiyaç duyacakları temel koçluk ve liderlik becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Belirtilen kapsamda bu derste, bireysel ve kurumsal gelişimi destekleyecek temel koçluk ve liderlik becerilerinin temel esaslarının açıklanması ve bu becerileri geliştirmeye yönelik bazı uygulamaların gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin ve Ders İzlencesinin Tanıtılması | yok |
2) | Koçluğa Giriş (Koçluğun Tanımı, Esasları, Faydaları, Diğer Disiplinlerle İlişkileri) | yok |
3) | Koçluğa Giriş (Koçluğun Tanımı, Esasları, Faydaları, Diğer Disiplinlerle İlişkileri) | yok |
4) | Koçluk Görüşmesi ve Koçluk Süreci | yok |
5) | Kendini Tanıma (Beynin İşleyişi, Duygular, Algılar, İnançlar, Değerler) - I | yok |
6) | Kendini Tanıma (Beynin İşleyişi, Duygular, Algılar, İnançlar, Değerler) - II | yok |
7) | Etkili Dinleme | yok |
8) | İletişim (Sözlü ve Sözsüz İletişim) | yok |
9) | Koçlukta Soru Sorma Sanatı ve Teknikleri | yok |
10) | Etkili Geri Bildirim | yok |
11) | Vizyon Oluşturma ve Hedef Belirleme Değişim ve Değişimin Mantık Seviyeleri | yok |
12) | Zaman Yönetimi | yok |
13) | Motivasyon Yönetimi | yok |
14) | Koçluk Görüşmesi Uygulaması | yok |
15) | final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | İsmet Barutçugil, Yöneticiler İçin Koçluk Becerileri, Kariyer Yayınları, 2018. ISBN-10 : 6059916554 Öğretim Üyesi Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | İsmet Barutçugil, Yöneticiler İçin Koçluk Becerileri, Kariyer Yayınları, 2018. ISBN-10 : 6059916554 Öğretim Üyesi Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |||||||||
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |||||||||
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |||||||||
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |||||||||
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |
3) | Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |
4) | İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
6) | İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |
10) | İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 43 | 645 |
Uygulama | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 50 | 700 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 1359 |