Psikoloji YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KPSK561 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilişsel Davranışçı Terapi Uygulamaları ve Süpervizyonu | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT) yaklaşımıyla danışmanlık ve psikoterapi becerilerini geliştirmek, danışana zarar vermemeyi ve etik ve risk değerlendirmesini yapabilmek, klinik değerlendirme yapabilmek, profesyonel ve bilimsel çerçevede danışanı değerlendirebilmek, BDT tedavi teknik ve bilgilerini uygulamalı olarak pekiştirmek |
Dersin İçeriği: | Deşifrelerin zamanında teslim edilmesi: Her terapi seansının deşifresi yazılacak ve süpervizyon tarihinden en geç iki gün öncesine kadar süpervizöre ve süpervizyon grubuna gönderilecektir. Süpervizyon seanslarına zamanında ve eksiksiz katılım: Süpervizyon derslerine iki defa geç kalmış ya da süpervizyondan erken ayrılmış öğrenciler, bir süpervizyon dersine katılmamış olarak kabul edilecektir. Sebep göstermeksizin iki veya daha fazla süpervizyona katılmayan öğrencilerin gruptan çıkarılması ile dersten kalması gündeme alınacak ve bu durum dönem sonu notunu doğrudan etkileyecektir. Bilgilerin uygulamaya aktarılması: Öğrenilen bilgilerin psikoterapi seanslarında ve süpervizyon role-play’lerinde uygulanması, süpervizyona hazırlıklı gelinmesi, ele alınan tüm vakalar için her bir öğrencinin aktif olarak bilgilerini aktarması beklenmektedir. Final çalışması: Öğrencilerden, dönem boyu BDT sürecini devam ettirdikleri danışanın detaylı vaka sunumunu ve BDT formülasyonunun hazırlanması ve bu çalışmayı dönemin son dersinde elden teslim etmeleri istenecektir. Bu çalışma, tüm uygulama sürecini kapsar nitelikte olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | BDT Seanslarının Etik Çerçevesi ve Vaka Sunum Standartları | DSM – 5 Çev. Ertuğrul Köroğlu HYB Yayıncılık |
2) | Telefonda İlk Bilgi Toplama, BDT İlk Görüşme Formu | Evinizdeki Terapist Dr. Dennis Greenberger & Dr. Christine Padesky Altın Kitaplar |
3) | Ruhsal Durum Muayenesi, Risk Değerlendirme ve İntihar Önleme Planları | Evinizdeki Terapist Klinisyen Elkitabı Dr. Christine Padesky & Dr. Dennis Greenberger Altın Kitaplar |
4) | Seansların Değerlendirilmesi ve BDT Değerlendirme Formu (Beck’in Kognitif Terapi Ölçeği) | Bilişsel Davranışçı Terapi: Temelleri ve Ötesi Judith S. Beck Çev. Dr. Muzaffer Şahin Nobel Akademik Yayıncılık |
5) | Seansların Değerlendirilmesi ve BDT Vaka Formülasyonu | Kognitif Terapi Ölçeği (Cognitive Theraphy Scale) Jeffrey Young, PhD & Aaron T. Beck, MD www.academyofct.org |
6) | Seansların Değerlendirilmesi | Danışan görüşmesinin deşifresi |
7) | Seansların Değerlendirilmesi | Danışan görüşmesinin deşifresi |
8) | Seansların Değerlendirilmesi | Danışan görüşmesinin deşifresi |
9) | Seansların Değerlendirilmesi | Danışan görüşmesinin deşifresi |
10) | Seansların Değerlendirilmesi | Danışan görüşmesinin deşifresi |
11) | Seansların Değerlendirilmesi | Danışan görüşmesinin deşifresi |
12) | Seansların Değerlendirilmesi ve Nüks Önleme Çalışmaları | Danışan görüşmesinin deşifresi |
13) | Seansların Değerlendirilmesi ve Sonlandırma Süreci | Danışan görüşmesinin deşifresi |
14) | Seansların, Öğrencilerin ve Sürecin Değerlendirilmesi | Deşifrelerin toparlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim görevlisi anlatımı ve seansların detaylı değerlendirilmesi |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer lecture and detailed evaluation of the sessions |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 70 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 16 | 224 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 227 |