Dersin Amacı: |
Ders, öğrencilere ilk görüşmeden son seansa kadar gerekli klinik deneyimler ile ilgili bilgi sunar. Aile ve çift terapisinde danışmanlık ve psikoterapi becerilerini geliştirmek, danışanlara zarar vermemeyi ve etik ve risk değerlendirmesini yapabilmek, klinik değerlendirme yapabilmek, profesyonel ve bilimsel çerçevede danışanı değerlendirebilmek, tedavi teknik ve bilgilerini uygulamalı olarak pekiştirmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Deşifrelerin zamanında teslim edilmesi: Her terapi seansının deşifresi yazılacak ve süpervizyon tarihinden en geç iki gün öncesine kadar süpervizöre ve süpervizyon grubuna gönderilecektir.
Süpervizyon seanslarına zamanında ve eksiksiz katılım: Süpervizyon derslerine iki defa geç kalmış ya da süpervizyondan erken ayrılmış öğrenciler, bir süpervizyon dersine katılmamış olarak kabul edilecektir. Sebep göstermeksizin iki veya daha fazla süpervizyona katılmayan öğrencilerin gruptan çıkarılması ile dersten kalması gündeme alınacak ve bu durum dönem sonu notunu doğrudan etkileyecektir.
Bilgilerin uygulamaya aktarılması: Öğrenilen bilgilerin psikoterapi seanslarında ve süpervizyon role-play’lerinde uygulanması, süpervizyona hazırlıklı gelinmesi, ele alınan tüm vakalar için her bir öğrencinin aktif olarak bilgilerini aktarması beklenmektedir.
Final çalışması: Öğrencilerden, dönem boyu süreçlerinde devam ettirdikleri danışanın detaylı vaka sunumunun ve formülasyonunun hazırlanması ve bu çalışmayı dönemin son dersinde elden teslim etmeleri istenecektir. Bu çalışma, tüm uygulama sürecini kapsar nitelikte olacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Seanslarının Etik Çerçevesi ve Vaka Sunum Standartları |
DSM – 5
Çev. Ertuğrul Köroğlu
HYB Yayıncılık |
2) |
Telefonda İlk Bilgi Toplama, İlk Görüşme Formu |
Evinizdeki Terapist
Dr. Dennis Greenberger & Dr. Christine Padesky
Altın Kitaplar |
3) |
Ruhsal Durum Muayenesi, Risk Değerlendirme ve İntihar Önleme Planları |
Evinizdeki Terapist Klinisyen Elkitabı
Dr. Christine Padesky & Dr. Dennis Greenberger
Altın Kitaplar |
4) |
Seansların Değerlendirilmesi |
Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
5) |
Seansların Değerlendirilmesi ve Vaka Formülasyonu |
Kognitif Terapi Ölçeği (Cognitive Theraphy Scale)
Jeffrey Young, PhD & Aaron T. Beck, MD
www.academyofct.org |
6) |
Seansların Değerlendirilmesi |
Danışan görüşmesinin deşifresi |
7) |
Seansların Değerlendirilmesi |
Danışan görüşmesinin deşifresi |
8) |
Seansların Değerlendirilmesi |
Danışan görüşmesinin deşifresi |
9) |
Seansların Değerlendirilmesi |
Danışan görüşmesinin deşifresi |
10) |
Seansların Değerlendirilmesi |
Danışan görüşmesinin deşifresi |
11) |
Seansların Değerlendirilmesi |
Danışan görüşmesinin deşifresi |
12) |
Seansların Değerlendirilmesi ve Nüks Önleme Çalışmaları |
Danışan görüşmesinin deşifresi |
13) |
Seansların Değerlendirilmesi ve Sonlandırma Süreci |
Danışan görüşmesinin deşifresi |
14) |
Seansların, Öğrencilerin ve Sürecin Değerlendirilmesi |
Deşifrelerin toparlanması |