Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KPSK575 | ||||||||
Ders İsmi: | Nöropsikoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste, nöropsikolojik süreçlere klinik ve bilişsel bir bakış açısı edinmelerini ve bilişsel süreçlerin klinik ve bilişsel süreçler açısından değerlendirilmesi konusunda bilgi vermek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Zihin ve beyin arasındaki ilişkiyi inceleyen bir bilim dalı olan bilişsel nöropsikolojinin tanıtımı ve temel konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nöropsikoloji: Tarihi ve Gelişimi | Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press (Bölüm 1: The Discipline of Neuropsychology; ss. 3-22). Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers (Bölüm 1: The Development of Neuropsychology; ss. 1-29) |
2) | Sinir Sistemi, Merkezi Sinir Sistemi, Periferik ve Otonom Sinir Sistemi | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
3) | Merkezi sinir sisteminin yapısı ve işleyişi; beyin yapıları ve gelişimi | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
4) | Beyin ve Beyindeki Temel Yapılar | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
5) | Beyincik ve Omurilik Fonksiyonları ve Bozuklukları | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
6) | Sempatik ve Parasempatik Sinir Sistemi | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
7) | Bilinç, uyarılma ve dikkat | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
8) | Ara Sınav | Yok |
9) | Bellek | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
10) | Nöron, Nöron Bölgeleri | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
11) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda bilişsel profil | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
12) | Nöropsikolojik değerlendirme | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
13) | Serotonin, Noradrenalin, Dopamin | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
14) | Endokrin Sistem- Nöropsikoloji İlişkisi | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
15) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press (Bölüm 1: The Discipline of Neuropsychology; ss. 3-22). Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers (Bölüm 1: The Development of Neuropsychology; ss. 1-29) Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed). Worth Publishers (Bölüm 3: Organization of the Nervous System; ss. 51-82. Schoenberg, M. R. & Scott, J. G. (2011). The Little Black Book of Neuropsychology A Syndrome-Based Approach. Springer (Bölüm 3: Neuroanatomy Primer: Structure and Function of the Human Nervous System; ss. 59-127) Kumral, E. (2014). Klinik nöropsikoloji ve nöropsikiyatrik hastalıklar. Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji davranışın nörolojik temelleri. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Beaumont, J. G. (2008). Introduction to Neuropsychology. The Guilford Press (Chapter 1: The Discipline of Neuropsychology; pp. 3-22). Kolb, B. & Whishaw I. Q. (2007). Fundamentals of Human Neuropsychology (6th ed.). Worth Publishers (Chapter 1: The Development of Neuropsychology; pp. 1-29) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 32 | 448 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 451 |