Klinik Psikoloji (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KPSK576 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste, psikolojinin sanatla olan doğal ilişkisini kavramalarında öğrenciye yardımcı olmak, psikoloji alanında çalışan bir kişinin sanatla (en azından sanatın bir dalı ile) ilişkisinin önemini anlatmak, psikolojinin farklı alanlarında sanat dallarının kullanılmasını öğrencilerin deneyimlemesini sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sanat ortamı ve sanatçının psikolojik yapısı, yaratma psikolojisi ile sanat eseri ilişkileri ve konuya ilişkin araştırmacıların görüş ve bakış açıları incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, tanışma, Sanat nedir? | Yok |
2) | Sanat psikolojisi ve sanata etki eden psikoloji kuramları | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
3) | Sanat, psiklojisinin tarihçesi | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
4) | Psikolojik Yaklaşım ve Ekoller | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
5) | Sanat terapisinin psikoterapide kullanımı | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
6) | Sanat psikolojisi kültür ilişkisi | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
7) | Sanat, beden ilişkisi noktasında sanat psikolojisi | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
8) | Ara Sınav | yok |
9) | Sanat psikolojisi açısından özne-nesne ilişkisi | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
10) | Yaratıcılık Kavramı | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
11) | Intermodel – dışavurumcu sanat terapisi | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
12) | Güncel anlatım araçları içinde yapıtın kavranılışı, sanat psikolojisinin katkıları, | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
13) | sanatın Kullanılabileceği Gündelik Uygulamalar | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
14) | sanatın Kullanılabileceği Gündelik Uygulamalar | öğretim görevlisinin notları ve sunumları |
15) | FİNAL | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Sanat ve Psikoloji, Toplu makaleler, Bağlam yay. Pinsof, W.M.(Editor). Family Psychology: The Art of the Science.USA: Oxford Textbooks in Clinical Psychology, 2005 Erinç, S.M. (2011). Sanat Psikolojisi’ne Giriş. (3. Baskı). Ankara: Ütopya Yayınevi. Aydın, B. (2012). Tıbbi sanat terapisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(1), 69-83. |
Diğer Kaynaklar: | Art and Psychology, Collected articles, Context spring. Pinsof, W.M. (Editor). Family Psychology: The Art of the Science.USA: Oxford Textbooks in Clinical Psychology, 2005 Erinc, S.M. (2011). Introduction to Art Psychology. (3rd Edition). Ankara: Utopia Publishing House. Aydin, B. (2012). Medical art therapy. Current Approaches in Psychiatry, 4(1), 69-83. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 32 | 448 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 451 |