SPOR205 Spor Ekonomisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Spor YöneticiliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Spor Yöneticiliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPOR205
Ders İsmi: Spor Ekonomisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SERAP AY
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SERAP AY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Spor ekonomisini çok disiplinli yönleri ile anlatmak. Yönetimin temel dinamiklerini anlatmak.
Dersin İçeriği: İktisat Nedir: Bazı temel kavramlar, Bütün toplumların ortak iktisadi sorunları; Fiyat Mekanizması: Arz, Talep, Piyasa Fiyatı, Esneklikler, Tüketici Davranışları; Üretim ve Firma Dengesi; Tam Rekabet, Monopol, Oligopol ve Monopollü Rekabet; Faktör Fiyatları ve Gelir Bölüşümü; Fiyat Mekanizması ve Genel Denge; Mikro Ekonomik Konuların Spor Etkinliklerine Uygulanması: Sporun Fiyatlandırılması, Spor Ekonomi İlişkisi; Makro Ekonomi: İstihdam, Para ve Bankacılık Sistemi, Enflasyon, Uluslararası Ticaret Finansmanı, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma; Makro Ekonomik Konuların Spor Etkinliklerine Uygulanması; Temel Ekonomik Gelişmelerin Spora Yansıması, Gelir ve İstihdam Yaratmada Sporun Yeri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Spor ekonomisi içerisindeki temel kavramları kullanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Spor ekonomisinin bilimsel gelişimini ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini birbiri içerisinde kullanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) • Spor ekonomisinin işlevini, amaçlarını, felsefesini tanımlar.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi Ders planı hakkında bilgilendirme
2) Spor ekonomisinin diğer bilimlerle ilişkisi Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
3) Spor ekonomisi ile ilgili Bilim Dallarının İçerikleri Sınıf içi Tartışma
4) Spor ekonomisi nedir Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
5) Spor ekonomisinin işlevleri
6) Spor ekonomisinin temel fonksiyonları Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi
7) Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları. • Pratik uygulamalar
8) Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları.
9) ARA SINAV
10) Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları. • Pratik uygulamalar
11) Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları.
12) Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları.
13) Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları.
14) Konuların Gözden Geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Pedersen P, Thibault L. (2014). Contemporary Sport Management. 5th. Edition, Human Kinetics, USA.

Diğer Kaynaklar: • Mirzeoğlu N, (2003). Spor Bilimlerine Giriş. 1. Baskı, Bağırgan Yayınevi, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır.
2) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir.
3) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler.
4) Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler.
5) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. 4
2) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. 3
3) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. 2
4) Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler. 4
5) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 41