Dersin Amacı: |
Spor ekonomisini çok disiplinli yönleri ile anlatmak. Yönetimin temel dinamiklerini anlatmak. |
Dersin İçeriği: |
İktisat Nedir: Bazı temel kavramlar, Bütün toplumların ortak iktisadi sorunları; Fiyat Mekanizması: Arz, Talep, Piyasa Fiyatı, Esneklikler, Tüketici Davranışları; Üretim ve Firma Dengesi; Tam Rekabet, Monopol, Oligopol ve Monopollü Rekabet; Faktör Fiyatları ve Gelir Bölüşümü; Fiyat Mekanizması ve Genel Denge; Mikro Ekonomik Konuların Spor Etkinliklerine Uygulanması: Sporun Fiyatlandırılması, Spor Ekonomi İlişkisi; Makro Ekonomi: İstihdam, Para ve Bankacılık Sistemi, Enflasyon, Uluslararası Ticaret Finansmanı, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma; Makro Ekonomik Konuların Spor Etkinliklerine Uygulanması; Temel Ekonomik Gelişmelerin Spora Yansıması, Gelir ve İstihdam Yaratmada Sporun Yeri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi |
Ders planı hakkında bilgilendirme |
2) |
Spor ekonomisinin diğer bilimlerle ilişkisi |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
3) |
Spor ekonomisi ile ilgili Bilim Dallarının İçerikleri |
Sınıf içi Tartışma |
4) |
Spor ekonomisi nedir |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
5) |
Spor ekonomisinin işlevleri |
|
6) |
Spor ekonomisinin temel fonksiyonları |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
7) |
Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları. |
• Pratik uygulamalar |
8) |
Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları. |
|
9) |
ARA SINAV |
|
10) |
Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları. |
• Pratik uygulamalar |
11) |
Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları. |
|
12) |
Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları. |
|
13) |
Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları. |
|
14) |
Konuların Gözden Geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. |
4 |
2) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. |
3 |
3) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. |
2 |
4) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler.
|
4 |
5) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. |
5 |