SPOR016 Sporda Bilişim Teknolojileriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sanat ve Kültür YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sanat ve Kültür Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPOR016
Ders İsmi: Sporda Bilişim Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. LALE ORTA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sporda performansın oluşturulmasına etki eden teknolojik faktörlerin farkındalığını oluşturarak, Microsoft Office programlarını kullanma, işletim sistemi ve işleyişi öğretmektir.

Ayrıca öğrencilere, spor malzemelerinde, spor kıyafetlerinde, antrenman ve spor bilimlerinde kullanılan teknolojileri öğretmek hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği: Bilişim Teknolojisi ile İlgili Tanımlar.
Sporda Bilişim Teknolojisi.
Bilgisayar ve Teknolojisi Kavramları
Sporda Bilgisayar ve Teknoloji.
Sporda Teknoloji Üreten Sistemler
Spor Dallarında Değişen Top Teknolojileri ve Dizaynı.
Sporda Giyilebilir Teknolojiler.
Spor Teknolojisinin Endüstride Uygulamaları.
Spor Teknolojilerinde Etik.
Tartışma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sporda teknoloji üreten sistemler nelerdir bilişim okur yazarlığı nedir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilgisayar donanım parçalarının işlevleri, kullanma
2) Teknolojinin, sporun ve egzersizin izlenmesi ve pazarlanmasının hangi yollarla nasıl değiştirdiğini eleştirel bir tavırla değerlendirebilirler?
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Modern sporda teknolojinin rolü hakkındaki etik/hakemliği tartışır ve teknolojinin spor performansını nasıl etkilediği konusunda dengeli bir analiz yapabilirler.
2) Teknolojinin, sporun ve egzersizin izlenmesindeki teknik ve teknolojik etmenlerin farkına varır
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilişim teknolojisi ve ilgili tanımlar
2) Sporda bilişim teknolojisi nedir tanımı
3) Bilgisayar ve teknolojisi kavram ve uygulamaları
4) Sporda bilgisayar ve teknolojisi
5) Sporda teknoloji üreten sistemler nelerdir bilişim okur yazarlığı nedir
6) Sporda teknoloji üreten sistemler nelerdir bilişim okur yazarlığı nedir
7) Spor Dallarında Değişen Top Teknolojileri ve Dizaynı
8) Ara Sınav
9) Sporda Bilişim Teknolojileri
10) Sporda giyilebilir teknolojiler
11) Spor Teknolojisinin Endüstride Uygulamaları
12) Spor Teknolojilerinde Etik
13) Sporda teknolojik gelişme Güncel Kavramların Tartışılması
14) Sporda teknolojik gelişme Güncel Kavramların Tartışılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bilişim Teknolojileri, PEGEM AKADEMİ YAYINLARI
Gözde Dedeoğlu, ETİK VE BİLİŞİM, 2007, Etki Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Bilişim Teknolojileri, PEGEM AKADEMİ YAYINLARI
Gözde Dedeoğlu, ETİK VE BİLİŞİM, 2007, Etki Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

Program Kazanımları
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır.
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır.
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 41