Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR104 | ||||||||
Ders İsmi: | Fizyoloji II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EMİNE ATICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. EMİNE ATICI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; tıbbi fizyoloji konularında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bu bilgileri kullanarak literatür hakimiyeti kazanıp ders, seminer, makale hazırlama, araştırma planlama, hazırlama becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | 1. Hafta Kalp ve Dolaşım Sistemi 2. Hafta Kalp Kapakları, Kalp SesleriKalpte Basınç-Hacim İlişkisi 3. Hafta Solunum sistemi 4. Hafta Akciğer Alveollerinde Gaz Alışverişi Ventilasyon-Perfüzyon İlişkisiSolunumun Düzenlenmesi 5. Hafta Sindirim Fizyolojisine Giriş Gastrointestinal SalgılarSindirim Kanalında Mekanik OlaylarÇiğneme-Yutma 6. Hafta Sindirim ve EmilimVücut Isısının DüzenlenmesiBazal Metabolik Hız, Beslenme,Besin Alımının Düzenlenmesi 7. Hafta Ara sınav 8. Hafta Boşaltım Fizyolojisine Giriş Böbrek Dolaşımı Böbrek Glomerüllerinin Fonksiyonları 9. Hafta Böbrek Glomerüllerinin FonksiyonlarıBöbrek Tubuluslarında Reabsorpsiyon, SekresyonGlomerüler Filtrasyon Hızının Otoregülasyonu 10. Hafta Duyu Fizyolojisi 11. Hafta Endokrin Sistem 12. Hafta Endokrin Sistem 13. Hafta Üreme Sistemi Hormonları 14. Hafta Tartışma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kalp ve Dolaşım Sistemi | yok |
1) | ||
2) | Kalp Kapakları, Kalp SesleriKalpte Basınç-Hacim İlişkisi | yok |
3) | Solunum sistemi | yok |
4) | Akciğer Alveollerinde Gaz Alışverişi Ventilasyon-Perfüzyon İlişkisi Solunumun Düzenlenmesi | yok |
5) | Sindirim Fizyolojisine Giriş Gastrointestinal Salgılar Sindirim Kanalında Mekanik Olaylar Çiğneme-Yutma | yok |
6) | Sindirim ve Emilim Vücut Isısının Düzenlenmesi Bazal Metabolik Hız, Beslenme,Besin Alımının Düzenlenmesi | yok |
7) | Ara Sınav | Sınav Hazırlığı |
8) | Boşaltım Fizyolojisine Giriş Böbrek Dolaşımı Böbrek Glomerüllerinin Fonksiyonları | yok |
9) | Böbrek Glomerüllerinin Fonksiyonları Böbrek Tubuluslarında Reabsorpsiyon, SekresyonGlomerüler Filtrasyon Hızının Otoregülasyonu | yok |
10) | Duyu Fizyolojisi | yok |
11) | Endokrin Sistem | yok |
12) | Endokrin Sistem | yok |
13) | Üreme Sistemi Hormonları | yok |
14) | Tartışma | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Guyton, AC, Hall, JE (2006) Textbook of Medical Physiology, Pennsylvania: WB Saunders, 11th ed. 2. Ganong, WF (2003) Review of Medical Physiology, USA: Mc Graw Hill, Twenty-first edition. 3. Berne, RM, Levy, MN (2000) Principles of Physiology, Missouri:Mosby, Inc. Third ed. 4. Costanzo, LS (2002) Physiology, Pennsylvania: Saunders, Second Ed. 5. Köylü H.(2016)Fizyoloji. istanbul Tıp kitapevi |
Diğer Kaynaklar: | 1. Guyton, AC, Hall, JE (2006) Textbook of Medical Physiology, Pennsylvania: WB Saunders, 11th ed. 2. Ganong, WF (2003) Review of Medical Physiology, USA: Mc Graw Hill, Twenty-first edition. 3. Berne, RM, Levy, MN (2000) Principles of Physiology, Missouri:Mosby, Inc. Third ed. 4. Costanzo, LS (2002) Physiology, Pennsylvania: Saunders, Second Ed. 5. Köylü H.(2016)Fizyoloji. istanbul Tıp kitapevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | 1 |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. | 1 |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü | 116 |