FTR109 Fizyoterapi-Rehabilitasyon ve Etik Prensipleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR109
Ders İsmi: Fizyoterapi-Rehabilitasyon ve Etik Prensipleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AHMET CÜNEYT AKGÖL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN
Dr.Öğr.Üyesi AHMET CÜNEYT AKGÖL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; etiğin tanımı, ilkeleri, araştırma etiği, klinik uygulamalarda etik yükümlülükleri, fizyoterapist ve etik ilişkisini öğretmeyi sağlamaktadır. Fizyoterapi ve rehabilitasyon tanımı, içeriği ve gelişimi, fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi ve uygulama alanları, yasal düzenlemeler, meslek etiği, profesyonel uygulamalar, ekip çalışmasını anlatmayı hedefler.

Dersin İçeriği: Etiğe giriş, Etiğin ilkeleri, Rehabilitasyonda etik prensipler ve önemi, Araştırma etiği, Klinik uygulamalarda etik yükümlülükler, Hasta hakları, Fizyoterapistlik mesleği ve etik,

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Etik ve Ahlak terimlerini tanımlar
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyonu tanımlar, uygulama alanlarını bilir.
3) Fizyoterapi ve rehabilitasyonun Türkiye ve dünyadaki tarihsel gelişimini bilir.
4.1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyonla ilgili güncel kanun ve yönetmelikleri bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etiğe giriş, temel kavramlar Ders notları
2) Etiğin ilkeleri Kaynaklardan okuma
3) Rehabilitasyonda etik prensipler ve önemi Kaynaklardan okuma
4) Araştırma etiği Kaynaklardan okuma
5) Klinik uygulamalarda etik yükümlülükler Kaynaklardan okuma
6) Hasta hakları Kaynaklardan okuma
7) Ara sınav Kaynaklardan okuma
8) Fizyoterapi mesleğinin Türkiye'de ve dünyadaki tarihsel gelişimi Kaynaklardan okuma
9) Fizyoterapistlik meslek etiği kuralları; Amaç, Kapsam, Tanım Kaynaklardan okuma
10) Fizyoterapistlik meslek etiği kuralları; Genel Kural ve İlkeler Kaynaklardan okuma
11) Fizyoterapistlik meslek etiği kuralları; Fizyoterapist-hasta İlişkisi Kaynaklardan okuma
12) Fizyoterapistlik meslek etiği kuralları; Fizyoterapistler arası ilişkiler Kaynaklardan okuma
13) Fizyoterapistlik mesleği etik kuralları; Fizyoterapist ve insan hakları Kaynaklardan okuma
14) Fizyoterapistlik meslek etiği kuralları; Tıbbi araştırmalar ve yayın etiği Kaynaklardan okuma
15) Final Sınavı Kaynaklardan okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Özdinçler A.R., Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş, 2. Baskı, İstanbul Medikal Yayıncılık Ltd. Şti, 2018
Diğer Kaynaklar: Jonsen A., Siegler M.,Winslade W.. Clinical Ethics, 8th Edition: A Practical Approach to Ethical Decisions in Clinical Medicine, 8E.2015.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Arazi Çalışması 6 18
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 48
Ödevler 5 10
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 106