FTR204 Tedavi Hareketleri Prensipleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR204
Ders İsmi: Tedavi Hareketleri Prensipleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AHMET CÜNEYT AKGÖL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AHMET CÜNEYT AKGÖL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Terapatik egzersizleri bireyin her türlü sağlık ve yaşam koşullarını dikkate alarak planlayabilme ve uygulayabilme
Sağlıklı bireylerde terapatik egzersizleri öğrenme planlayabilme ve uygulama yeteneği kazanabilme.
Çeşitli hasta gruplarında terapatik egzersizleri planlayabilme ve uygulama yeteneği kazanabilme.
Sağlıklı ve hasta bireylerde anatomi, kinezyoloji ve fizyolojideki temel prensipler doğrultusunda yapılan değerlendirmeler sonucu yaşam boyu kişiye özel egzersiz programları oluşturma yeteneği kazanabilme.
Sağlıklı ve hasta bireylerde egzersiz uygulamaları sırasında gerekli el becerilerini kazanabilme.
Dersin İçeriği: Dersin tanımı ve içeriği, egzersiz programlarının planlanması, egzersiz öğreti lmesi, proje ödevleri için yapılan değerlendirmeler
Egzersiz tipleri
Alt sırt bölgesi için egzersizler
Üst gövde ve boyun bölgesi için egzersizler
Alt ekstremite kasları için egzersizler
Ayak bölgesi için egzersizler
İlerleyici dirençli egzersizler
Pratik-Teorik ara sınavı
Gevşeme egzersizleri
Skolyozda egzersiz
Traksiyon
Genel Tekrar
Pratik-Teorik Final sınavı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Terapatik egzersizleri bireyin her türlü sağlık ve yaşam koşullarını dikkate alarak planlayabilme ve uygulayabilme
2) Sağlıklı bireylerde terapatik egzersizleri öğrenme planlayabilme ve uygulama yeteneği kazanabilme.
3) Çeşitli hasta gruplarında terapatik egzersizleri planlayabilme ve uygulama yeteneği kazanabilme
4) Sağlıklı ve hasta bireylerde anatomi, kinezyoloji ve fizyolojideki temel prensipler doğrultusunda yapılan değerlendirmeler sonucu yaşam boyu kişiye özel egzersiz programları oluşturma yeteneği kazanabilme.
5) Sağlıklı ve hasta bireylerde egzersiz uygulamaları sırasında gerekli el becerilerini kazanabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanımı ve içeriği, egzersiz programlarının planlanması, egzersiz öğret lmesi, proje ödevleri için yapılan değerlendirmeler yok
2) Egzersiz tipleri bir sonraki bölümü okuma
3) Alt sırt bölgesi için egzersizler klinik uygulama pratikleri
4) Üst gövde ve boyun bölgesi için egzersizler klinik uygulama pratikleri
5) Alt ekstremite kasları için egzersizler klinik uygulama pratikleri
6) Ayak bölgesi için egzersizler klinik uygulama pratikleri
7) İlerleyici dirençli egzersizler klinik uygulama pratikleri
8) ara sınav ara sınav
9) Gevşeme egzersizleri klinik uygulama pratikleri
10) Skolyozda egzersiz klinik uygulama pratikleri
11) Skolyozda 3 boyutlu egzersiz yöntemleri klinik uygulama pratikleri
12) Traksiyon klinik uygulama pratikleri
13) Genel Tekrar yok
14) Genel Tekrar yok
15) final sınavı final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A. Saadet Otman Egzersiz tedavisinde temel prensipler ve yöntemler Ankara 2006
Diğer Kaynaklar: 1. Therapy Outcome Measures for Rehabilitation Professionals: Speech and Language Therapy, Physiotherapy, Occupational Therapy Kindle Edition, 2013.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 0
Kurul-Committee 1 % 0
Uygulama 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 28 28
Uygulama 1 28 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 60 60
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 118