Tıp | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TIP426 | ||||||||
Ders İsmi: | İç Hastalıkları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İç hastalıkları muayene bulgularını tanımak. Muhtemel etkenleri ayırt edebilmek. Gerekli tetkikleri yapabilmek. iç hastalıkları tedavisini düzenleyebilmek. Tedavinin olası yan etkilerini tanımak. |
Dersin İçeriği: | Bu stajın amacı, hasta sorumluluğu alma, izlem, değerlendirme ve hastayı sonlandırma yetilerini kazanmalarını sağlamaktır. Stajyer doktorlar, her gün sorumlu oldukları hastaları değerlendirip izlerler ve sorumlu doktorların gözetiminde hastanın tetkik ve tedavisine müdahil olurlar. Sorumlu öğretim üyesi ile vizite katılırlar. Eğitim derslerine katılırlar. Staj boyunca nöbet tutarlar. Staj sonunda sınava girerek staj sürelerini tamamlarlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hikaye alma ve fizik muayene, hastane poliklinikleri, servis vizitleri. | Harrison Texbook of Medicine, Current Therapy, Cecil Essentials of Medicine |
2) | Önleyici tıp, geriyatrik hastalara yaklaşım, kritik hastalara yaklaşım. | Harrison Texbook of Medicine, Current Therapy, Cecil Essentials of Medicine |
3) | Gastroenterolojide hikaye alma, fizik muayene, hastane poliklinikleri ve ziyaretleri, servis vizitleri | Harrison Texbook of Medicine, Current Therapy, Cecil Essentials of Medicine |
4) | Göğüs hastalıklarında hikaye alma, fizik muayene, poliklinikler ve servis vizitleri | Harrison Texbook of Medicine, Current Therapy, Cecil Essentials of Medicine |
5) | Hikaye alma ve fizik muayene, hastane poliklinikleri, servis vizitleri | Harrison Texbook of Medicine, Current Therapy, Cecil Essentials of Medicine |
6) | Staj Sınavı | Harrison Texbook of Medicine, Current Therapy, Cecil Essentials of Medicine |
Ders Notları / Kitaplar: | J. Larry Jameson, Dennis L. Kasper, Dan L. Longo, Anthony S. Fauci, Stephen L. Hauser, Joseph Loscalzo. Harrison İç Hastalıkları Prensipleri Cilt: 1-2, Nobel Tıp Kitabevleri (2022). |
Diğer Kaynaklar: | J. Larry Jameson, Dennis L. Kasper, Dan L. Longo, Anthony S. Fauci, Stephen L. Hauser, Joseph Loscalzo. Harrison İç Hastalıkları Prensipleri Cilt: 1-2, Nobel Tıp Kitabevleri (2022). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | 5 |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | 5 |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | 5 |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | 5 |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | 5 |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | 5 |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | 5 |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | 5 |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | 3 |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | 3 |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 4 |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır | 1 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 30 | % 10 |
Uygulama | 30 | % 10 |
Derse Özgü Staj | 30 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Final | 1 | % 50 |
Final Pratik | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 30 | 8 | 240 |
Uygulama | 30 | 4 | 120 |
Derse Özgü Staj | 30 | 4 | 120 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 30 | 4 | 120 |
Sunum / Seminer | 5 | 2 | 10 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Juri | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 650 |