TIP426 İç Hastalıklarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP426
Ders İsmi: İç Hastalıkları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
11 11
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İç hastalıkları muayene bulgularını tanımak.
Muhtemel etkenleri ayırt edebilmek.
Gerekli tetkikleri yapabilmek.
iç hastalıkları tedavisini düzenleyebilmek.
Tedavinin olası yan etkilerini tanımak.
Dersin İçeriği: Bu stajın amacı, hasta sorumluluğu alma, izlem, değerlendirme ve hastayı sonlandırma yetilerini kazanmalarını sağlamaktır. Stajyer doktorlar, her gün sorumlu oldukları hastaları değerlendirip izlerler ve sorumlu doktorların gözetiminde hastanın tetkik ve tedavisine müdahil olurlar. Sorumlu öğretim üyesi ile vizite katılırlar. Eğitim derslerine katılırlar. Staj boyunca nöbet tutarlar. Staj sonunda sınava girerek staj sürelerini tamamlarlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yetişkin hastayı bir bütün olarak değerlendirebilecek, doğru şekilde hikaye alabilecek, uygun fizik muayene yapabilecek, ön ve ayırıcı tanı oluşturabilecektir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Maliyet etkinliği, performansı ve hastalık için tanımlanmış olan gereklilikleri göz önünde bulundurarak laboratuvar ve görüntüleme testleri isteyebilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Önleyici tıp uygulamaları oluşturabilecektir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Akut medikal sorunları tanıyacak ve tedavi edebilecektir.
2) Kronik hastalıkları tanıyacak ve tedavi edebilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hikaye alma ve fizik muayene, hastane poliklinikleri, servis vizitleri. Harrison Texbook of Medicine, Current Therapy, Cecil Essentials of Medicine
2) Önleyici tıp, geriyatrik hastalara yaklaşım, kritik hastalara yaklaşım. Harrison Texbook of Medicine, Current Therapy, Cecil Essentials of Medicine
3) Gastroenterolojide hikaye alma, fizik muayene, hastane poliklinikleri ve ziyaretleri, servis vizitleri Harrison Texbook of Medicine, Current Therapy, Cecil Essentials of Medicine
4) Göğüs hastalıklarında hikaye alma, fizik muayene, poliklinikler ve servis vizitleri Harrison Texbook of Medicine, Current Therapy, Cecil Essentials of Medicine
5) Hikaye alma ve fizik muayene, hastane poliklinikleri, servis vizitleri Harrison Texbook of Medicine, Current Therapy, Cecil Essentials of Medicine
6) Staj Sınavı Harrison Texbook of Medicine, Current Therapy, Cecil Essentials of Medicine

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: J. Larry Jameson, Dennis L. Kasper, Dan L. Longo, Anthony S. Fauci, Stephen L. Hauser, Joseph Loscalzo. Harrison İç Hastalıkları Prensipleri Cilt: 1-2, Nobel Tıp Kitabevleri (2022).
Diğer Kaynaklar: J. Larry Jameson, Dennis L. Kasper, Dan L. Longo, Anthony S. Fauci, Stephen L. Hauser, Joseph Loscalzo. Harrison İç Hastalıkları Prensipleri Cilt: 1-2, Nobel Tıp Kitabevleri (2022).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 5
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 5
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 5
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 5
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 5
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 3
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 3
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 4
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 30 % 10
Uygulama 30 % 10
Derse Özgü Staj 30 % 10
Ödev 5 % 10
Final 1 % 50
Final Pratik 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 30 8 240
Uygulama 30 4 120
Derse Özgü Staj 30 4 120
Sınıf Dışı Ders Çalışması 30 4 120
Sunum / Seminer 5 2 10
Ödevler 5 2 10
Küçük Sınavlar 2 4 8
Juri 1 2 2
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 650