FTR210 Egzersiz Fizyolojisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR210
Ders İsmi: Egzersiz Fizyolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMİNE ATICI
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. EMİNE ATICI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; değişik çevresel şartları altında egzersizin vücut sistemlerine olan etkisinin öğretilmesi, egzersiz sırasında oluşabilecek problemleri değerlendirme, egzersiz önerilerinin kavranmasını ve temel uygulamaya yansıtılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 1. Hafta İskelet kasları ve Egzersiz
2. Hafta Hareketin Kontrolü
3. Hafta Enerji
4. Hafta Egzersisin Kardiyovasküler Sistem Üzerine Etkisi
5. Hafta Egzersizin solunum sistemi üzerine etkisi
6. Hafta Egzersizin endokrin sistem üzerine etkisi ve yorgunluk
7. Hafta Ara sınavı
8. Hafta Fiziksel uygunluğun tanımlanması, kardiorespiratuar uygunluk
9. Hafta Kardiorespiratuar uygunluğun değerlendirilmesi ve egzersiz reçetelerinin oluşturulması
10. Hafta Kardiorespiratuar uygunluğun değerlendirilmesi ( Pratik uygulama )
11. Hafta Güç kuvvet ve kassal uygunluğun değerlendirilmesi ( pratik uygulama
12. Hafta Güç, kuvvet ve kassal endurans ile ilgili egzersiz programlarının oluşturulması ( pratik uygulama )Güç, kuvvet ve kassal endurans ile ilgili egzersiz programlarının oluşturulması ( pratik uygulama )
13. Hafta Dirençli eğitim programlarının planlanması , esnekliğin değerlendirilmesi ve esneklik programlarının oluşturulması ( pratik uygulama)
14. Hafta Egzersiz reçetelerinin oluşturulması ve yorumlanması( pratik uygulama)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Egzersizin kardiorespiratuar sistem üzerinde fizyolojik etkilerini analiz edebilme.
2) Egzersizin nöromusküler sistem üzerinde fizyolojik etkilerini analiz edebilme.
3) Egzersizin endokrin sistem üzerinde fizyolojik etkilerini analiz etmeyi öğrenebilme.
4) Egzersizin fiziksel uygunluk programları ve toparlanma üzerindeki fizyolojik etkilerini analiz etmeyi öğrenebilme.
5) Egzersiz programlarını planlama ve uygulama becerisi kazanabilme.
6) Sağlıklı kişilerin egzersize yanıtlarını analiz edebilme
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) yok
1) iskelet kasları ve Egzersiz yok
2) Hareketin Kontrolü yok
3) Enerji yok
4) Egzersizin kardiovasküler sistem üzerine etkisi yok
5) Egzersizin solunum sistemi üzerine etkisi yok
6) Egzersizin endokrin sistem üzerine etkisi ve yorgunluk yok
7) Ara Sınav yok
8) Fiziksel uygunluğun tanımlanması, kardiorespiratuar uygunluk yok
9) Kardiorespiratuar uygunluğun değerlendirilmesi ve egzersiz reçetelerinin oluşturulması yok
10) Kardiorespiratuar uygunluğun değerlendirilmesi ( Pratik uygulama ) yok
11) Güç kuvvet ve kassal uygunluğun değerlendirilmesi ( pratik uygulama) yok
12) Güç, kuvvet ve kassal endurans ile ilgili egzersiz programlarının oluşturulması ( pratik uygulama )Güç, kuvvet ve kassal endurans ile ilgili egzersiz programlarının oluşturulması ( pratik uygulama ) yok
13) Dirençli eğitim programlarının planlanması , esnekliğin değerlendirilmesi ve esneklik programlarının oluşturulması ( pratik uygulama) yok
14) Egzersiz reçetelerinin oluşturulması ve yorumlanması( pratik uygulama) yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.W.McArdle ,F. Katch, V. Katch ( eds ) ( 1997 ) "Exercise physiology" Williams Wilkins company UK.
2. Akgün N.( 1986 )" Egzersiz fizyolojisi " Ege Üniversitesi Basımevi İzmir.
3. Tiryaki Sönmez G.( 2002 ) " Egzersiz ve Spor Fizyolojisi " Ata ofset matbacılık
4.Özer K.(2001) " Fiziksel uygunluk"Nobel yayınevi .Ankara
5. Günay M.,Cicioğlu İ.( 2001 ) " Spor Fizyolojisi" Baran Ofset Ankara.
6. Heyward V. H.( 1997 ) " Advanced Fitness Assesment Exercise Prescription " Human Kinetics USA.
7. American Colege of Sports Medicine ( 1991 ) " Guidelines for exercise Testing and prescription" Lea & Febiger ltd.UK.
8. L. A. Golding , C.R. Myers , W.E Sinning ( eds ) ( 1989) " Y' s Way to physical fitness"
Human Kinetics USA.
9. Powers S, Howley E. Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance. 8th ed. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages, 2011.
Diğer Kaynaklar: 1.W.McArdle ,F. Katch, V. Katch ( eds ) ( 1997 ) "Exercise physiology" Williams Wilkins company UK.
2. Akgün N.( 1986 )" Egzersiz fizyolojisi " Ege Üniversitesi Basımevi İzmir.
3. Tiryaki Sönmez G.( 2002 ) " Egzersiz ve Spor Fizyolojisi " Ata ofset matbacılık
4.Özer K.(2001) " Fiziksel uygunluk"Nobel yayınevi .Ankara
5. Günay M.,Cicioğlu İ.( 2001 ) " Spor Fizyolojisi" Baran Ofset Ankara.
6. Heyward V. H.( 1997 ) " Advanced Fitness Assesment Exercise Prescription " Human Kinetics USA.
7. American Colege of Sports Medicine ( 1991 ) " Guidelines for exercise Testing and prescription" Lea & Febiger ltd.UK.
8. L. A. Golding , C.R. Myers , W.E Sinning ( eds ) ( 1989) " Y' s Way to physical fitness"
Human Kinetics USA.
9. Powers S, Howley E. Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance. 8th ed. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages, 2011.


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 48
Ara Sınavlar 4 40
Toplam İş Yükü 136