Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR210 | ||||||||
Ders İsmi: | Egzersiz Fizyolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EMİNE ATICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. EMİNE ATICI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; değişik çevresel şartları altında egzersizin vücut sistemlerine olan etkisinin öğretilmesi, egzersiz sırasında oluşabilecek problemleri değerlendirme, egzersiz önerilerinin kavranmasını ve temel uygulamaya yansıtılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | 1. Hafta İskelet kasları ve Egzersiz 2. Hafta Hareketin Kontrolü 3. Hafta Enerji 4. Hafta Egzersisin Kardiyovasküler Sistem Üzerine Etkisi 5. Hafta Egzersizin solunum sistemi üzerine etkisi 6. Hafta Egzersizin endokrin sistem üzerine etkisi ve yorgunluk 7. Hafta Ara sınavı 8. Hafta Fiziksel uygunluğun tanımlanması, kardiorespiratuar uygunluk 9. Hafta Kardiorespiratuar uygunluğun değerlendirilmesi ve egzersiz reçetelerinin oluşturulması 10. Hafta Kardiorespiratuar uygunluğun değerlendirilmesi ( Pratik uygulama ) 11. Hafta Güç kuvvet ve kassal uygunluğun değerlendirilmesi ( pratik uygulama 12. Hafta Güç, kuvvet ve kassal endurans ile ilgili egzersiz programlarının oluşturulması ( pratik uygulama )Güç, kuvvet ve kassal endurans ile ilgili egzersiz programlarının oluşturulması ( pratik uygulama ) 13. Hafta Dirençli eğitim programlarının planlanması , esnekliğin değerlendirilmesi ve esneklik programlarının oluşturulması ( pratik uygulama) 14. Hafta Egzersiz reçetelerinin oluşturulması ve yorumlanması( pratik uygulama) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | yok | |
1) | iskelet kasları ve Egzersiz | yok |
2) | Hareketin Kontrolü | yok |
3) | Enerji | yok |
4) | Egzersizin kardiovasküler sistem üzerine etkisi | yok |
5) | Egzersizin solunum sistemi üzerine etkisi | yok |
6) | Egzersizin endokrin sistem üzerine etkisi ve yorgunluk | yok |
7) | Ara Sınav | yok |
8) | Fiziksel uygunluğun tanımlanması, kardiorespiratuar uygunluk | yok |
9) | Kardiorespiratuar uygunluğun değerlendirilmesi ve egzersiz reçetelerinin oluşturulması | yok |
10) | Kardiorespiratuar uygunluğun değerlendirilmesi ( Pratik uygulama ) | yok |
11) | Güç kuvvet ve kassal uygunluğun değerlendirilmesi ( pratik uygulama) | yok |
12) | Güç, kuvvet ve kassal endurans ile ilgili egzersiz programlarının oluşturulması ( pratik uygulama )Güç, kuvvet ve kassal endurans ile ilgili egzersiz programlarının oluşturulması ( pratik uygulama ) | yok |
13) | Dirençli eğitim programlarının planlanması , esnekliğin değerlendirilmesi ve esneklik programlarının oluşturulması ( pratik uygulama) | yok |
14) | Egzersiz reçetelerinin oluşturulması ve yorumlanması( pratik uygulama) | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.W.McArdle ,F. Katch, V. Katch ( eds ) ( 1997 ) "Exercise physiology" Williams Wilkins company UK. 2. Akgün N.( 1986 )" Egzersiz fizyolojisi " Ege Üniversitesi Basımevi İzmir. 3. Tiryaki Sönmez G.( 2002 ) " Egzersiz ve Spor Fizyolojisi " Ata ofset matbacılık 4.Özer K.(2001) " Fiziksel uygunluk"Nobel yayınevi .Ankara 5. Günay M.,Cicioğlu İ.( 2001 ) " Spor Fizyolojisi" Baran Ofset Ankara. 6. Heyward V. H.( 1997 ) " Advanced Fitness Assesment Exercise Prescription " Human Kinetics USA. 7. American Colege of Sports Medicine ( 1991 ) " Guidelines for exercise Testing and prescription" Lea & Febiger ltd.UK. 8. L. A. Golding , C.R. Myers , W.E Sinning ( eds ) ( 1989) " Y' s Way to physical fitness" Human Kinetics USA. 9. Powers S, Howley E. Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance. 8th ed. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages, 2011. |
Diğer Kaynaklar: | 1.W.McArdle ,F. Katch, V. Katch ( eds ) ( 1997 ) "Exercise physiology" Williams Wilkins company UK. 2. Akgün N.( 1986 )" Egzersiz fizyolojisi " Ege Üniversitesi Basımevi İzmir. 3. Tiryaki Sönmez G.( 2002 ) " Egzersiz ve Spor Fizyolojisi " Ata ofset matbacılık 4.Özer K.(2001) " Fiziksel uygunluk"Nobel yayınevi .Ankara 5. Günay M.,Cicioğlu İ.( 2001 ) " Spor Fizyolojisi" Baran Ofset Ankara. 6. Heyward V. H.( 1997 ) " Advanced Fitness Assesment Exercise Prescription " Human Kinetics USA. 7. American Colege of Sports Medicine ( 1991 ) " Guidelines for exercise Testing and prescription" Lea & Febiger ltd.UK. 8. L. A. Golding , C.R. Myers , W.E Sinning ( eds ) ( 1989) " Y' s Way to physical fitness" Human Kinetics USA. 9. Powers S, Howley E. Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance. 8th ed. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages, 2011. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | ||||||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü | 136 |