Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC182 | ||||||||
Ders İsmi: | Akordeon Çalgı Eğitimi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AZİZ ALİ ELYAĞUTU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AZİZ ALİ ELYAĞUTU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenci, akordeon enstrumanında, dünya litratürüne hazırlanır. Ayrıca kültürler arası bir çalgı olması nedeni ile değişik tür müzik icralarını, çalgısı ile seslendirebilecek aşamaya ulaşır. |
Dersin İçeriği: | Bu program enstrümanın "Ön Hazırlık ve Gelişme" sürevlçlerinde öğrencinin; • Enstrumaninin tarihçesini • Enstrumaninin teorik bilgilerini • Tüm Tonlarda -MAJÖR -MİNÖR Doğal, Armonik, Melodik -1. Tetrachord ta, _ Artmış İkili Aralıklı Dizi _ Eksik 2. Dereceli Dizi (Frigyan Mod) _ Eksik 2. Ve 4. Dereceli Dizi Çıkıcı ve İnici Gam Çalışmalarının tamamlandığı • Tüm Tonlarda - Akor ve Çift Ses Baskı Çalışmaları - Akor ve Çift.Ses Baskı Sürecinde, Bağımsız Parmak Çalışmalarının yapıldığı • Tüm Tonlarda - Kromatik - Arpej - Aralık Atlama - Auf Takt - Tril - Körük Tril - Grupetto - Mordan Ve Hemiola değerlerin değişik ritmik yapılarda da çalışılarak etüt edildiği başarıldığı bir eğitim programının ardından AKORDEON MÜZİĞİ REPERTUARINI içeren ileri seviye programıdır. Bu seviyede Akordeon Çalgılarının ulaştığı kültürlerin müziklerinin yanı sıra Klasik Müzik örneklerinden repertuar çalışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • 1. Dönem bilgilerinin tekrarı – sunumu • Enstrumanı daha hızlı değerlerde çalabilmek için geçilecek etütlerin demonstrasyonu öğretmen tarafından yapılır. • 16’lık ve 32’lik nota değerlerindeki çalışmalar ödev olarak verilir. | |
2) | • 16’lık değerde, 2 - 3 diyezli ve bemollü çalışmalar seslendirilir. - Majör, Minör Dizilerin Gam Çalışması. Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir. | |
3) | • 16’lık değerde, 4, 5, 6 diyezli ve bemollü çalışmalar seslendirilir. - Majör, Minör Dizilerin Gam Çalışması. Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li ve -2-4’lü Dizi Gamlarının Çalışmalarını içerir | |
4) | • Sağ El 4. Ve 5. Parmak için özel çalışmalar seslendirilir. • Bas Eşlik çalışmaları seslendirilir. • Repertuar parça önerisi ve seçimi öğretmen tarafından gerçekleştirilir. | |
5) | • Kromatik Çalışma Örnekleri Seslendirilir. | |
6) | • 16’lık ve 32’lik Değerlerde Aralık Çalışmaları Seslendirilir. - 3, 4 ve 5’li aralıklar. | |
7) | • 16’lık ve 32’lik Değerlerde Aralık Çalışmaları Seslendirilir. - 6, 7 ve 8’li aralıklar. | |
8) | • Hemiola Değerler; Tril, Uzatma Bağı, Triole çalışmaları seçilen tonlarda seslendirilir. | |
9) | • Hemiola Değerler; Senkop, Auf Takt, Körük Tril çalışmaları seçilen tonlarda seslendirilir | |
10) | • Hemiola Değerler: çalışılan etütlerden oluşan karma çalışmaları seçilen tonlarda seslendirilir. Bu çalışmaya bas eşlik de eklenir. | |
11) | • Tüm program bilgileri dâhilinde, “değişik ses dizileri ve ritmik yapıların seslendirildiği etütler çalışılır. - +2’li Dizide; 5, 6, 7 zamanlı çalışmalar seslendirilir. | |
12) | • Tüm program bilgileri dâhilinde, “değişik ses dizileri ve ritmik yapıların seslendirildiği etütler çalışılır. - -2’li Dizide; 8, 9, 11 zamanlı çalışmalar seslendirilir. | |
13) | • Tüm program bilgileri dâhilinde, “değişik ses dizileri ve ritmik yapıların” seslendirildiği etütler çalışılır. - -2 -4’li Dizide; 12, 13, 14 zamanlı çalışmalar seslendirilir. | |
14) | • Sunum ( Öğrencinin öğrendikleri ile yapabildiklerinin kendi seçtiği etüt veya repertuar parçaları ile küçük bir konseri ) | |
15) | • Sunum ( Öğrencinin öğrendikleri ile yapabildiklerinin kendi seçtiği etüt veya repertuar parçaları ile küçük bir konseri ) | |
16) | • SINAV - Bu sınav, 1. Dönem Bilgileri Dâhil Olmak Üzere; o 16 ve 32’lik değerlerde, tüm tonlarda gam çalışmalarını, o Kromatik, Arpej, Senkop, Aralık Atlama, Auf Takt, Tril, Triole, Körük Tril vb hemiola değerlerde çalışmaları, o Hemiola değerler seslendirilirken bas ve akor eşlik çalışmaların seslendirilmesi Ve ilgili çalışmalar ile birlikte verilmiş repertuar parçalarının seslendirilmesi, bilgi ve becerilerini içerir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders esnasında alınan notlar. |
Diğer Kaynaklar: | Arşivden notalar. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | 5 |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |