Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR212 | ||||||||
Ders İsmi: | Dahiliye ve Romatoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BERNA ÇAĞLA BALKIŞLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BERNA ÇAĞLA BALKIŞLI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; fizyoterapistlerin sıklıkla karşılaştığı dahili, romatolojik, nörolojik ve pediatrik nörolojik hastalıklarla ile ilgili olarak temel düzeyde teorik bilgi sahibi olunması, hastalığa yönelik tanısal değerlendirme ve tedavi seçenekleriyle ilgili temel bilgilerin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Endokrinolojik Hastalıklar Gastrointestinal ve Böbrek Hastalıkları Geriatrik Hastalıklar Göğüs Hastalıkları Romatolojide Laboratuar Tetkikleri ve Otoantikorlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Endokrinolojik Hastalıklar | Ders izlencesini inceleme |
2) | Gastrointestinal ve Böbrek Hastalıkları | Bir sonraki bölümü okuma. |
3) | Geriatrik Hastalıklar | Bir sonraki bölümü okuma |
4) | Göğüs Hastalıkları | Bir sonraki bölümü okuma |
5) | Romatolojide Laboratuar Tetkikleri ve Otoantikorlar | Bir sonraki bölümü okuma |
6) | Romatolojide Kullanılan İlaçlar | Bir sonraki okuma |
7) | Vize sınavı | Vize sınavına hazırlık |
8) | Epilepsi | Ödev |
9) | Nöropatiler | Ödev |
10) | Kas Hastalıkları | Ödev |
11) | Ekstrapiramidal Sistem Hastalıkları | Ödev |
12) | Serebellar Sistem Hastalıkları | Ödev |
13) | Serebral Paralizi | Ödev |
14) | Final sınavı | Final sınavına hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Rheumatology, Evidence Based Practice for Physiotherapists and Occupational Therapists, Edited by: Krysia Dziedzic and Alison Hammond, 2010. |
Diğer Kaynaklar: | Prof. Dr. Tanju ARASIL, John B. Imboden. Güncel Tanı ve Tedavi Romatoloji 2014 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 16 | 32 |
Final | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 80 |