FTR305 Nörofizyolojik Yaklaşımlar Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR305
Ders İsmi: Nörofizyolojik Yaklaşımlar I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BERNA ÇAĞLA BALKIŞLI
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖZGE ÇAKMAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Propriyoseptif nöromuskular fasilitasyon tekniklerinin etkinliği ve kullanımı hakkında temel bilgilendirme yaparak rehabilitasyonda bir modalite olarak kullanılma farkındalığını artırmak ve uygulanmasını sağlamak.
Dersin İçeriği: PNF tekniklerinin temeli, paternler ve tekniklerin uygulanması, rehabilitasyondaki uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hemiplejiyi, tiplerini, etyolojisini tanımlayabilme.
2) Farklı nörofizyolojik yaklaşımları tanımlayabilme
3) Brunnstrom, Bobath, Margaret Johnstone tedavi yöntemlerini uygulayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hemiplejiye Giriş
2) Erişkin Bobath nörofizyolojik yaklaşımında temel prensipler
3) Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre değerlendirilmesi
4) Çevresel düzenlemeler ve el tutuş teknikleri
5) Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre tedavisi-I
6) Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre tedavisi-II
7) I. Ara sınav
8) Hemiplejik hastada Brunnstrom Yöntemi Yok
9) Hemiplejik hastanın Brunnstrom Yöntemine göre değerlendirilmesi ve tedavisi Yok
10) Hemiplejik hastada Johnstone yöntemi Yok
11) Johnstone değerlendirme ve tedavi Yok
12) Hemiplejik hastada yöntemlerin karşılaştırılması Yok
13) Nörofizyolojik yaklaşımların her yönüyle gözden geçirilmesi Yok
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-PNF teknikleri:Ayşe Livanelioğlu,Z.Erden,M.K.Günel
2-PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Gözlem
Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Ödevler 14 3 42
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 166