MZK576 KAMANÇA Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Müzik (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK576
Ders İsmi: KAMANÇA I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ARSLAN ALER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere kamança enstrümanının temel bilgilerini öğretmek, enstrümanı doğru bir
şekilde çalabilmeleri için gerekli teknik becerileri kazandırmak ve temel repertuar parçalarını öğretmektir.
Dersin İçeriği: Kamança ve Temel Bilgiler
Temel Tekniklerin Uygulaması
Kamança Repertuarı I

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kamança enstrümanının tarihçesi, yapısı ve çeşitleri hakkında temel bilgi.
2) Temel kamança çalma tekniklerini anlama ve uygulama.
3) Kamança repertuarına ait temel eserleri çalabilme yeteneği.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kamança ve Temel Bilgiler Kamança enstrümanının tarihçesi ve yapısı. Temel kamança çalma teknikleri.
2) Kamança ve Temel Bilgiler Kamança enstrümanının tarihçesi ve yapısı. Temel kamança çalma teknikleri.
3) Temel Tekniklerin Uygulaması Sağ el ve sol el tekniklerinin detaylı incelenmesi. Temel kamança egzersizleri.
4) Temel Tekniklerin Uygulaması Sağ el ve sol el tekniklerinin detaylı incelenmesi. Temel kamança egzersizleri.
5) Temel Tekniklerin Uygulaması Sağ el ve sol el tekniklerinin detaylı incelenmesi. Temel kamança egzersizleri.
6) Kamança Repertuarı I Temel Azerbaycan müziği eserlerinin çalınması. Repertuar çalışmaları ve yorumlama.
7) Kamança Repertuarı I Temel Azerbaycan müziği eserlerinin çalınması. Repertuar çalışmaları ve yorumlama.
8) Kamança Repertuarı I Temel Azerbaycan müziği eserlerinin çalınması. Repertuar çalışmaları ve yorumlama.
9) Kamança Repertuarı II Daha karmaşık Azerbaycan müziği eserlerinin çalınması. Repertuarın stilistik özellikleri.
10) Kamança Repertuarı II Daha karmaşık Azerbaycan müziği eserlerinin çalınması. Repertuarın stilistik özellikleri.
11) Kamança Repertuarı II Daha karmaşık Azerbaycan müziği eserlerinin çalınması. Repertuarın stilistik özellikleri.
12) Performans ve İleri Teknikler Öğrencilerin seçtiği eserlerin performansı. İleri seviye kamança çalma teknikleri.
13) Performans ve İleri Teknikler Öğrencilerin seçtiği eserlerin performansı. İleri seviye kamança çalma teknikleri.
14) Performans ve İleri Teknikler Öğrencilerin seçtiği eserlerin performansı. İleri seviye kamança çalma teknikleri.
15) Performans ve İleri Teknikler Öğrencilerin seçtiği eserlerin performansı. İleri seviye kamança çalma teknikleri.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Abdullayev, M. (2001). Kamancha Çalma Metodu. Bakü: Azerbaycan Devlet Müzik Akademisi Yayınları.
Heydərov, S. (2005). Azerbaijani Kamancha. Bakü: Azərbaycan nəşriyyatı.
Diğer Kaynaklar: Abdullayev, M. (2001). Kamancha Çalma Metodu. Bakü: Azerbaycan Devlet Müzik Akademisi Yayınları.
Heydərov, S. (2005). Azerbaijani Kamancha. Bakü: Azərbaycan nəşriyyatı.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34