Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC357 | ||||||||
Ders İsmi: | Vurmalı Çalgılar V | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MUSTAFA ERSİN GÜLSELİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MUSTAFA ERSİN GÜLSELİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere temel vurmalı çalgı bilgisi ve becerisi kazandırmak, ritim duygusunu geliştirmek ve başlangıç düzeyindeki repertuarı çalabilme yeteneği sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Vurmalı çalgılar hakkında bilgi edinme. Temel vuruş tekniklerini öğrenme ve uygulama. Ritim duygusunu geliştirme. Başlangıç düzeyindeki vurmalı çalgı repertuarını çalabilme yeteneği. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çağdaş müzikte kullanılan özel perküsyon teknikleri | Ders kaynakları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
2) | Karmaşık ritim ve vuruş kombinasyonları | Ders kaynakları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
3) | Poliritmik yapılar ve polimetrik örüntüler üzerine çalışmalar | Ders kaynakları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
4) | Farklı vuruş yüzeylerinin ses üzerindeki etkileri | Ders kaynakları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
5) | Perküsyon enstrümanları ile geniş ses paleti oluşturma | Ders kaynakları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
6) | İleri Seviye Emprovizasyon | Ders kaynakları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
7) | Grup içi ve solo performanslarda özgün vuruşlar | Ders kaynakları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
8) | Çok Katmanlı Kompozisyon Çalışmaları | Ders kaynakları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
9) | Sesin yoğunluğunu ve derinliğini artırma | Ders kaynakları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
10) | İleri Seviye Repertuar Çalışmaları | Ders kaynakları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
11) | Dünya müziği ve çağdaş eserlerden ileri seviyede repertuar seçimleri | Ders kaynakları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
12) | Zorlu perküsyon eserlerinin analizi ve icrası | Ders kaynakları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
13) | Final Sınavı Öncesi Profesyonel Performans ve Kayıt | Ders kaynakları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders kaynakları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Orkestrasyon – Ertuğrul Sevsay, Handbook of Materials for Percussion Musical Instruments 1st ed. 2022 Edition |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | 5 |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Alan Çalışması | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |