Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR403 | ||||||||
Ders İsmi: | Klinik Problem Çözme I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN Dr.Öğr.Üyesi AHMET CÜNEYT AKGÖL Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇEVİK Doç. Dr. EMİNE ATICI Öğr.Gör. BERNA ÇAĞLA BALKIŞLI Öğr.Gör. EBRU ALOĞLU ÇİFTÇİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrenciler farklı klinik tanısı olan vakalar için değerlendirme yöntemlerini, fizyoterapi-rehabilitasyon programı planlama tekniklerini, farklı çözüm önerilerini interaktif yöntemlerle tartışacaklar, literatür taraması yapacaklar, olguya yönelik problemler için çözüm önerileri geliştirmesidir. |
Dersin İçeriği: | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu Kanıta dayalı uygulama Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Romatizmal hastalıkların sınıflandırılması | Ders izlencesini inceleme |
1) | Tuberküloz Spinal kord yaralanması | Konuyla ilgili kaynak kitaplardan okuma |
2) | Non-romatizmal hastalıklar, hipertansiyon, diabetis mellitus | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama |
3) | Polinöropatiler Poliomyelitis ve post-polio sendromu Sinir-kas kavşağı hastalıkları | Vakalarla ilişkili güncel literatür bilgilerini tarama |
4) | Diffüz konnektif doku hastalıkları Akciğer tümörleri Osteomalazi ve paget hastalığı | Vakalarla ilişkili güncel literatür bilgilerini tarama |
5) | Osteoporoz Ekstrapyramidal sistem hastalıkları | Vakalarla ilişkili güncel literatür bilgilerini tarama |
6) | Böbrek anatomisi ve fonksiyonu Spinal muskuler atrofi ve muskuler distrofi Obezite | Vakalarla ilişkili güncel literatür bilgilerini tarama |
7) | Vize sınavı | Vize sınavına hazırlık |
8) | Tuberküloz Spinal kord yaralanması | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme |
9) | Serebrovasküler Olay Effektif kişilik bozuklukları | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme |
10) | Disk dejenerasyonu Disk herniasyonu | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme |
11) | Serebral Palsi | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme |
12) | Seronegatif spondiloartropatiler | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme |
13) | Yutma bozuklukları | Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme |
14) | Final sınavı | Final sınavına hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Karaduman a., Tunca Yılmaz Ö., Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 1, 2 ve 3, Ankara, 2016 |
Diğer Kaynaklar: | Mehmet Beyazova, Yeşim Gökçe Kutsal: Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Cilt 1 ve 2, Ankara 2011 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Anlatım | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Problem Çözme | |
Seminer |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ara Juri | 16 | 32 |
Final | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 80 |