FTR403 Klinik Problem Çözme Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR403
Ders İsmi: Klinik Problem Çözme I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN
Dr.Öğr.Üyesi AHMET CÜNEYT AKGÖL
Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇEVİK
Doç. Dr. EMİNE ATICI
Öğr.Gör. BERNA ÇAĞLA BALKIŞLI
Öğr.Gör. EBRU ALOĞLU ÇİFTÇİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrenciler farklı klinik tanısı olan vakalar için değerlendirme yöntemlerini, fizyoterapi-rehabilitasyon programı planlama tekniklerini, farklı çözüm önerilerini interaktif yöntemlerle tartışacaklar, literatür taraması yapacaklar, olguya yönelik problemler için çözüm önerileri geliştirmesidir.
Dersin İçeriği: Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu
Kanıta dayalı uygulama
Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin sonunda öğrenciler hastalıklarla ilgili bilgiyi yorumlayabilir ve analiz edebilir.
2) Bu dersin sonunda öğrenciler kazanılan teorik bilgileri klinik ortama aktarabilir.
3) Bu dersin sonunda öğrenciler elde edilen bilgilerin yorumlayarak gerekli tedavi programı oluşturabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Romatizmal hastalıkların sınıflandırılması Ders izlencesini inceleme
1) Tuberküloz Spinal kord yaralanması Konuyla ilgili kaynak kitaplardan okuma
2) Non-romatizmal hastalıklar, hipertansiyon, diabetis mellitus Vakalarla ilişkili güncel literature tarama
3) Polinöropatiler Poliomyelitis ve post-polio sendromu Sinir-kas kavşağı hastalıkları Vakalarla ilişkili güncel literatür bilgilerini tarama
4) Diffüz konnektif doku hastalıkları Akciğer tümörleri Osteomalazi ve paget hastalığı Vakalarla ilişkili güncel literatür bilgilerini tarama
5) Osteoporoz Ekstrapyramidal sistem hastalıkları Vakalarla ilişkili güncel literatür bilgilerini tarama
6) Böbrek anatomisi ve fonksiyonu Spinal muskuler atrofi ve muskuler distrofi Obezite Vakalarla ilişkili güncel literatür bilgilerini tarama
7) Vize sınavı Vize sınavına hazırlık
8) Tuberküloz Spinal kord yaralanması Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme
9) Serebrovasküler Olay Effektif kişilik bozuklukları Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme
10) Disk dejenerasyonu Disk herniasyonu Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme
11) Serebral Palsi Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme
12) Seronegatif spondiloartropatiler Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme
13) Yutma bozuklukları Vakalarla ilişkili güncel literature tarama Sunumlarla destekleme
14) Final sınavı Final sınavına hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Karaduman a., Tunca Yılmaz Ö., Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 1, 2 ve 3, Ankara, 2016
Diğer Kaynaklar: Mehmet Beyazova, Yeşim Gökçe Kutsal: Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Cilt 1 ve 2, Ankara 2011

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Grup çalışması ve ödevi
Problem Çözme
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ara Juri 16 32
Final 16 48
Toplam İş Yükü 80