Hemşirelik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SPOR018 | ||||||||
Ders İsmi: | Boks | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN ÇETİNKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerimize Boks branşının içeriği teknikleri ve uygulamaları öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği: | • Boksun temel stillerini kullanır. • Boksun işlevini, amaçlarını, felsefesini tanımlar. • Boks sporunun bilimsel gelişimini ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini birbiri içerisinde kullanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Boks branşının dünyada ve ülkemizde tarihi gelişimi, temel kavramlar | - |
2) | Boks branşı müsabaka kuralları ve puanlama sistemi | - |
3) | Gard duruşu ve yürüyüşler - Temel el teknikleri | - |
4) | Gard duruşu ve yürüyüşler - Temel el teknikleri | - |
5) | Boksör adımları teknikleri | - |
6) | Boksör adımları teknikleri | - |
7) | Direkt vuruş teknikleri | - |
8) | ARA SINAV | - |
9) | Ayak hareketleri ile birlikte direkt vuruş tekniği kombinasyonları | - |
10) | Kroşe vuruş tekniği | - |
11) | Kroşe vuruşlara karşı pasif müdafaa teknikleri | - |
12) | Kroşe vuruşlara karşı aktif müdafaa tekniği | - |
13) | Savunma ve vuruş teknikleri kombinasyonları | - |
14) | Müsabaka çalışmaları | - |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | • United Tennis Association (2015). Coaching Tennis Successfully 2nd. Edition, Human Kinetics, USA. |
Diğer Kaynaklar: | • Rowland T. (2014). Tennisology Volume II, 1st . Edition, Human Kinetics, USA. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
2) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
3) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
4) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
5) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
10) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | |
3) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | |
4) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | |
5) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | |
5) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | |
9) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | |
10) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 41 |