Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ECE538 | ||||||||
Ders İsmi: | Analog Filters | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yükseltici devreleri analiz edebilmek ve tasarlayabilmek için gerekli olan temel kavramların tanınması. |
Dersin İçeriği: | Çok kademeli yükselteçler, FET ve BJT karma kademeli devreler. Yükselteçlerin frekans analizi. Fark yükselteci. Ortak mod bastırma oranı (CMRR). OP-AMPler, OP-AMP uygulamaları. Geri besleme. Güç yükselteçlerinin sınıflandırılması. A, B, C sınıfı güç yükselteçleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çok kademeli yükselteçler. FET ve BJT karma kademeli devreler. | |
2) | Yükselteçlerin frekans analizi. Standart biçimde asimtotik çizimler. | |
3) | Yükselteçlerin düşük frekans analizi. | |
4) | Yükselteçlerin yüksek frekans analizi. | |
5) | Fark yükselteci. Ortak mod bastırma oranı (CMRR). | |
6) | OP-AMP’ların temel özellikleri. | |
7) | OP-AMP uygulamaları (yükseltme, toplama, çıkartma, bağımlı gerilim ve akım kaynakları). | |
8) | OP-AMP uygulamaları (integral, türev, hassas doğrultma) Yetişme hızı. | |
9) | Geribesleme. Geri beslemenin yükselteç kazancı, kararlılık ve frekans bağlılığı üzerindeki etkisi. | |
10) | Evirici ve evirici olmayan yükselticilerde geribeslemenin etkisi. Yansımış empedans metoduyla geribesleme örnekleri. | |
11) | Güç yükselteçlerinin sınıflandırılması. Kabul edilebilir güç kaybı. Direnç yüklü A tipi güç yükselteci. | |
12) | Transformatör bağlaşımlı yüklenen A sınıfı yükselteç. En yüksek çıkış gücü. | |
13) | B sınıfı it-çek güç yükselteci. Eşlenik bakışım. | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | ELECTRONICS DEVICES AND CIRCUIT THEORY, Robert Boylestad and Louis Nashelsky, Prentice Hall, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | http://web.mit.edu/klund/www/courses/filter.html Kenall L. Su, Analog Filters, Springer Link 1996. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | |||||||||
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | |||||||||
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | |||||||||
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | |||||||||
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | |||||||||
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | |||||||||
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | |
2) | Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | |
3) | Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | |
4) | Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | |
5) | Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | |
6) | Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | |
7) | Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Anlatım | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 10 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 171 |