Dersin Amacı: |
Bu dersin genel amacı, öğrencilere; eğitimin planlanması, eğitim planlamasının ülke kalkınmasındaki rolü, eğitimin planlanmasında dikkate alınması gereken hususlar ile eğitim planlamasının politika belgeleri, eğitim ekonomisi, nüfusbilim ve bütçe ile ilişkileri hakkında bilgi ve beceriler sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Eğitim planlaması ile ilgili temel kavramlar, eğitim planlamasının tarihçesi, örgütlenmesi ve uygulamaları, eğitim planlaması model ve teknikleri, eğitim planlaması nüfusbilim, politika, ekonomi ve bütçe ilişkisi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders Tanıtımı
Yönetim Süreçleri ve Planlamaya Giriş |
Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma
Yaptığı okumaları özetleme |
2) |
Planlamaya İlişkin Temel Kavram, Süreç ve İlkeler |
Ders kitabı ve önerilen makalelerden okuma yapma
Yaptığı okumaları özetleme |
3) |
Eğitimde Planlamanın Tarihsel Gelişimi |
Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma
Yaptığı okumaları özetleme
|
4) |
Türkiye’de Planlamanın Örgütlenmesi |
Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma
Yaptığı okumaları özetleme |
5) |
Türkiye’de Eğitim Planlamasına Yön Veren Politika Belgeleri
- Milli Eğitim Şuraları
- Kalkınma Planları |
Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma
Yaptığı okumaları özetleme |
6) |
Eğitim Planlaması Modelleri |
Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma
Yaptığı okumaları özetleme
|
7) |
Eğitim Planlaması Modelleri |
Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma
Yaptığı okumaları özetleme |
8) |
Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
9) |
Eğitim Planlaması Teknikleri |
Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma
Yaptığı okumaları özetleme |
10) |
Eğitim Planlaması ve Sistem Çözümleme |
Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma
Yaptığı okumaları özetleme |
11) |
Eğitim Planlaması ve Nüfusbilim |
Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma
Yaptığı okumaları özetleme |
12) |
İnsan Sermayesi Kuramı ve Eğitimde İnsangücü Planlaması |
Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma
Yaptığı okumaları özetleme |
13) |
Eğitim Planlaması ve Eğitim Ekonomisi Arasındaki İlişkiler |
Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma
Yaptığı okumaları özetleme |
14) |
Eğitimde Stratejik Planlama |
Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma
Yaptığı okumaları özetleme |
15) |
Okula Dayalı Eğitim Planlaması |
Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma
Yaptığı okumaları özetleme |
15) |
Okula Dayalı Eğitim Planlaması |
Ders kitabı ve önerilen makalelerden okumalar yapma
Yaptığı okumaları özetleme |
16) |
Dönem Sonu Sınavı |
Sınava hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: |
Karakütük, K. (2021). Eğitim planlaması. Pegem Akademi. |
Diğer Kaynaklar: |
Carlson, R. V., & Awkerman, G. (Eds.). (1991). Educational planning: Concepts, strategies, and practices. Longman Publishing Group.
Gümüş, E. ve Şişman, M. (2014). Eğitim ekonomisi ve planlaması. Pegem Akademi.
Hallak, J., & Caillods, F. (1995). Educational planning: the international dimension. Garland Publishing.
Karakütük, K. (2021). Eğitim planlaması. Pegem Akademi.
Karataş, İ. H. &Kellevezir, I. (2021). Eğitim planlaması. Asos Yayınevi.
Sağır, M. ve Yirci, R. (2020). Eğitim ekonomisi ve planlaması. Pegem Akademi.
UNESCO (2012). Directions in educational planning: International experiences and perspectives. Mark Bray & N. V. Varghese (Editörler). Paris. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme |
|
2) |
Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme |
|
3) |
Okul liderliğinin temellerini bilme. |
|
4) |
Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
5) |
Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. |
|
6) |
Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma |
|
7) |
Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
|