Müzik (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MZK578 | ||||||||
Ders İsmi: | Türkiye’nin Müzik Kültürü | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. İSMAİL GÜNGÖR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Halk, Millet, Etnisite, Irk, Müzik ve Kültür kavramlarının sosyal bilimler disiplinlerinin bakış açısıyla tanıtılması Etnomüzikoloji, Folklor, Antropoloji disiplinlerine genel bakış Türkiye’de yaşayan halkların kültürel özelliklerinin tanıtılması Türkiye’de yaşayan halkların müzik özelliklerinin tanıtılması |
Dersin İçeriği: | Etnisite, ırk, halk, müzik, ve kültür kavramlarının açıklanması Türkiye’de yaşayan etnik grupların tanıtılması Türkmenlerin kültürel özelliklerinin tanıtılması Türkmenlerin dil ve müzik özelliklerinin tanıtılması Türkmenlerin dini müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi Türkmenlerin din dışı müzik özelliklerinin anlatılması ve dinletilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrencilere dersin tanıtılması Etnisite, ırk, halk, müzik, ve kültür kavramlarının açıklanması | İşlenen dersin tekrar edilmesi |
2) | Etnomüzikoloji’nin tarihçesi, çalışma alanları ve çalışma metodunun anlatılması Müzikoloji’nin tarihçesi, çalışma alanları ve çalışma metodunun anlatılması Folklor ve Kültürel Antropolojinin çalışma alanları ve çalışma metodlarının anlatılması Halk müziğinin bu disiplinlerle ilişkisi | İşlenen dersin tekrar edilmesi |
3) | Türkiye’de yaşayan etnik grupların tanıtılması Türkmenlerin kültürel özelliklerinin tanıtılması Türkmenlerin dil ve müzik özelliklerinin tanıtılması Türkmenlerin dini müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi Türkmenlerin din dışı müzik özelliklerinin anlatılması ve dinletilmesi | İşlenen dersin tekrar edilmesi |
4) | Türkiye’de yaşayan Süryani halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması Süryanilerin kilise müziklerinin formlarının anlatılması ve dinletilmesi Süryanilerin din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi | İşlenen dersin tekrar edilmesi |
5) | Türkiye’de yaşayan Ermeni halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması Ermenilerin kilise müziklerinin formlarının anlatılması ve dinletilmesi Ermenilerin din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi | İşlenen dersin tekrar edilmesi |
6) | Türkiye’de yaşayan Kürt halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması Kürtlerin inançsal müziklerinin formlarının anlatılması ve dinletilmesi Kürtlerin din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi | İşlenen dersin tekrar edilmesi |
7) | Türkiye’de yaşayan Rum halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması Rumların kilise müzik formlarının anlatılması ve dinletilmesi Rumların din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi | İşlenen dersin tekrar edilmesi |
8) | Ara Sınav Türkiye’de Türkmen, Süryani, Ermeni, Kürt ve Rum halklarının müzik kültürleriyle ilgili sözlü sınav yapılacak | Cenupta Türkmen Oymakları Mehmet Emin Şen - Süryani Ortodokslarda Kilise Müziği Sirvart Polatyan - Ermeni Müziği Avesta yayınları - Kürt Müziği Nilüfer Taşkın - Bu Bir İsyan Şarkısı Değil Abdullah Akat - Çepniler ve Müzik Ayhan Erol - İslam Alevilik ve Müzik |
9) | Türkiye’de yaşayan Çerkez halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması Çerkezlerin inançsal müzik formlarının anlatılması ve dinletilmesi Çerkezlerin din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi | İşlenen dersin tekrar edilmesi |
10) | Türkiye’de yaşayan Laz halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması Lazların inançsal müzik formlarının anlatılması ve dinletilmesi Lazların din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi | İşlenen dersin tekrar edilmesi |
11) | Türkiye’de yaşayan Çepni halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması Çepnilerin inançsal müzik formlarının anlatılması ve dinletilmesi Çepnilerin din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi | İşlenen dersin tekrar edilmesi |
12) | Türkiye’de yaşayan Zaza halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması Zazaların inançsal müzik formlarının anlatılması ve dinletilmesi Zazaların din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi | İşlenen dersin tekrar edilmesi |
13) | Türkiye’de yaşayan Alevi halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması Alevilerin inançsal müzik formlarının anlatılması ve dinletilmesi | İşlenen dersin tekrar edilmesi |
14) | Türkiye’de Kadiri, Halveti ve Rıfai tarikatlarının kültürel özelliklerinin tanıtılması Kadiri, Halveti ve Rıfai tarikatlarının inançsal müzik formlarının anlatılması ve dinletilmesi | İşlenen dersin tekrar edilmesi |
15) | Genel Tekrar | İşlenen dersin tekrar edilmesi |
16) | Final Sınavı Anlatılan konular hakkında yazılı sınavın yapılması | Cenupta Türkmen Oymakları Mehmet Emin Şen - Süryani Ortodokslarda Kilise Müziği Sirvart Polatyan - Ermeni Müziği Avesta yayınları - Kürt Müziği Nilüfer Taşkın - Bu Bir İsyan Şarkısı Değil Abdullah Akat - Çepniler ve Müzik Ayhan Erol - İslam Alevilik ve Müzik |
Ders Notları / Kitaplar: | Cenupta Türkmen Oymakları Mehmet Emin Şen - Süryani Ortodokslarda Kilise Müziği Sirvart Polatyan - Ermeni Müziği Avesta yayınları - Kürt Müziği Nilüfer Taşkın - Bu Bir İsyan Şarkısı Değil Abdullah Akat - Çepniler ve Müzik Ayhan Erol - İslam Alevilik ve Müzik |
Diğer Kaynaklar: | Cenupta Türkmen Oymakları Mehmet Emin Şen - Süryani Ortodokslarda Kilise Müziği Sirvart Polatyan - Ermeni Müziği Avesta yayınları - Kürt Müziği Nilüfer Taşkın - Bu Bir İsyan Şarkısı Değil Abdullah Akat - Çepniler ve Müzik Ayhan Erol - İslam Alevilik ve Müzik |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |