MZK578 Türkiye’nin Müzik Kültürüİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Müzik (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK578
Ders İsmi: Türkiye’nin Müzik Kültürü
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. İSMAİL GÜNGÖR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:  Halk, Millet, Etnisite, Irk, Müzik ve Kültür kavramlarının sosyal bilimler disiplinlerinin bakış açısıyla tanıtılması
 Etnomüzikoloji, Folklor, Antropoloji disiplinlerine genel bakış
 Türkiye’de yaşayan halkların kültürel özelliklerinin tanıtılması
 Türkiye’de yaşayan halkların müzik özelliklerinin tanıtılması
Dersin İçeriği: Etnisite, ırk, halk, müzik, ve kültür kavramlarının açıklanması
Türkiye’de yaşayan etnik grupların tanıtılması
Türkmenlerin kültürel özelliklerinin tanıtılması
Türkmenlerin dil ve müzik özelliklerinin tanıtılması
Türkmenlerin dini müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi
Türkmenlerin din dışı müzik özelliklerinin anlatılması ve dinletilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Halk, Millet, Etnisite, Irk, Müzik ve Kültür kavramlarının sosyal bilimler disiplinlerinin bakış açısıyla tanıtılması
2) Etnomüzikoloji, Folklor, Antropoloji disiplinlerine genel bakış
3) Türkiye’de yaşayan halkların kültürel özelliklerinin tanıtılması
4) Türkiye’de yaşayan halkların müzik özelliklerinin tanıtılması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)  Öğrencilere dersin tanıtılması  Etnisite, ırk, halk, müzik, ve kültür kavramlarının açıklanması İşlenen dersin tekrar edilmesi
2)  Etnomüzikoloji’nin tarihçesi, çalışma alanları ve çalışma metodunun anlatılması  Müzikoloji’nin tarihçesi, çalışma alanları ve çalışma metodunun anlatılması  Folklor ve Kültürel Antropolojinin çalışma alanları ve çalışma metodlarının anlatılması  Halk müziğinin bu disiplinlerle ilişkisi İşlenen dersin tekrar edilmesi
3)  Türkiye’de yaşayan etnik grupların tanıtılması  Türkmenlerin kültürel özelliklerinin tanıtılması  Türkmenlerin dil ve müzik özelliklerinin tanıtılması  Türkmenlerin dini müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi  Türkmenlerin din dışı müzik özelliklerinin anlatılması ve dinletilmesi İşlenen dersin tekrar edilmesi
4)  Türkiye’de yaşayan Süryani halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması  Süryanilerin kilise müziklerinin formlarının anlatılması ve dinletilmesi  Süryanilerin din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi İşlenen dersin tekrar edilmesi
5)  Türkiye’de yaşayan Ermeni halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması  Ermenilerin kilise müziklerinin formlarının anlatılması ve dinletilmesi  Ermenilerin din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi İşlenen dersin tekrar edilmesi
6)  Türkiye’de yaşayan Kürt halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması  Kürtlerin inançsal müziklerinin formlarının anlatılması ve dinletilmesi  Kürtlerin din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi İşlenen dersin tekrar edilmesi
7)  Türkiye’de yaşayan Rum halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması  Rumların kilise müzik formlarının anlatılması ve dinletilmesi  Rumların din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi İşlenen dersin tekrar edilmesi
8) Ara Sınav  Türkiye’de Türkmen, Süryani, Ermeni, Kürt ve Rum halklarının müzik kültürleriyle ilgili sözlü sınav yapılacak Cenupta Türkmen Oymakları Mehmet Emin Şen - Süryani Ortodokslarda Kilise Müziği Sirvart Polatyan - Ermeni Müziği Avesta yayınları - Kürt Müziği Nilüfer Taşkın - Bu Bir İsyan Şarkısı Değil Abdullah Akat - Çepniler ve Müzik Ayhan Erol - İslam Alevilik ve Müzik
9)  Türkiye’de yaşayan Çerkez halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması  Çerkezlerin inançsal müzik formlarının anlatılması ve dinletilmesi  Çerkezlerin din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi İşlenen dersin tekrar edilmesi
10)  Türkiye’de yaşayan Laz halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması  Lazların inançsal müzik formlarının anlatılması ve dinletilmesi  Lazların din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi İşlenen dersin tekrar edilmesi
11)  Türkiye’de yaşayan Çepni halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması  Çepnilerin inançsal müzik formlarının anlatılması ve dinletilmesi  Çepnilerin din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi İşlenen dersin tekrar edilmesi
12)  Türkiye’de yaşayan Zaza halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması  Zazaların inançsal müzik formlarının anlatılması ve dinletilmesi  Zazaların din dışı müziklerinin anlatılması ve dinletilmesi İşlenen dersin tekrar edilmesi
13)  Türkiye’de yaşayan Alevi halkının kültürel özelliklerinin tanıtılması  Alevilerin inançsal müzik formlarının anlatılması ve dinletilmesi İşlenen dersin tekrar edilmesi
14)  Türkiye’de Kadiri, Halveti ve Rıfai tarikatlarının kültürel özelliklerinin tanıtılması  Kadiri, Halveti ve Rıfai tarikatlarının inançsal müzik formlarının anlatılması ve dinletilmesi İşlenen dersin tekrar edilmesi
15) Genel Tekrar İşlenen dersin tekrar edilmesi
16) Final Sınavı  Anlatılan konular hakkında yazılı sınavın yapılması Cenupta Türkmen Oymakları Mehmet Emin Şen - Süryani Ortodokslarda Kilise Müziği Sirvart Polatyan - Ermeni Müziği Avesta yayınları - Kürt Müziği Nilüfer Taşkın - Bu Bir İsyan Şarkısı Değil Abdullah Akat - Çepniler ve Müzik Ayhan Erol - İslam Alevilik ve Müzik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cenupta Türkmen Oymakları
Mehmet Emin Şen - Süryani Ortodokslarda Kilise Müziği
Sirvart Polatyan - Ermeni Müziği
Avesta yayınları - Kürt Müziği
Nilüfer Taşkın - Bu Bir İsyan Şarkısı Değil
Abdullah Akat - Çepniler ve Müzik
Ayhan Erol - İslam Alevilik ve Müzik
Diğer Kaynaklar: Cenupta Türkmen Oymakları
Mehmet Emin Şen - Süryani Ortodokslarda Kilise Müziği
Sirvart Polatyan - Ermeni Müziği
Avesta yayınları - Kürt Müziği
Nilüfer Taşkın - Bu Bir İsyan Şarkısı Değil
Abdullah Akat - Çepniler ve Müzik
Ayhan Erol - İslam Alevilik ve Müzik

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34