Uluslararası Ticaret | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UTIC305 | ||||||||
Ders İsmi: | Uluslararası Ticaret İndikatörleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NUR TOPÇUOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NUR TOPÇUOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Uluslararası ticaretin kuruluşundan bu yana tarihini ve yol haritasını öğrenmek - Uluslararası ticarete yönelik farklı fikir ve modelleri tanımak - Ticaret göstergelerini ve amaçlarını geniş bir anlayışla kullanmak - Küresel veri setinin göstergelerle nasıl kullanılacağını anlamak - Ekonomileri göstergelere dayalı olarak analiz etme ve uluslararası ticarete ilişkin sosyografik sonuçlar çıkarma becerisini öğrenmek |
Dersin İçeriği: | Giriş ve Ders Dinamikleri Ticaretin Kökenleri ve Göreceli Tarih World United: 2. Dünya Savaşı Sonrası Dönem Organizasyonları ve İşlevleri Kötülüğün Dünyası: Sömürgecilik ve Merkantalizm Temel Ticaret Dili: Göstergeler 1/3 Verileri Derinleştirmek: WITS Temel Ticaret Dili: Göstergeler 2/3 Temel Ticaret Dili: Göstergeler 3/3 Verileri İncelemek: Ticaret Haritası Gösterge Bilginizi Geliştirmek: Veritabanı Uygulaması 1/2: W.I.T.S. Gösterge Bilginizi Geliştirmek: Veritabanı Uygulaması 2/2: Ticaret Haritası |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction & Course Dynamics | Slide: Introduction |
2) | Ticaretin Kökenleri ve Göreceli Tarih | Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage |
3) | World United: 2. Dünya Savaşı Sonrası Dönem Organizasyonları ve İşlevleri | Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage |
4) | Kötülüğün Dünyası: Sömürgecilik ve Merkantalizm | Slide: Merchantalism & The Importance of Common Language |
5) | Temel Ticaret Dili: Göstergeler 1/3 | Slide: Common Language - Indicators |
6) | Verileri Derinleştirmek: WITS | Dünya Bankası WITS veritabanı ve arşivi |
7) | Vize Pratiği ve Soru/Cevap | Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage Slide: Merchantalism & The Importance of Common Language Slide: Common Language - Indicators Database: World Integrated Trade Solutions |
8) | Vize | |
9) | Temel Ticaret Dili: Göstergeler 2/3 | Slide: Common Language - Indicators |
10) | Temel Ticaret Dili: Göstergeler 3/3 | Slide: Common Language - Indicators |
11) | Verileri İncelemek: Trademap | Database: Trademap |
12) | Gösterge Bilginizi Geliştirmek: Veritabanı Uygulaması 1/2: W.I.T.S. | Database: World Integrated Trade Solutions |
13) | Gösterge Bilginizi Geliştirmek: Veritabanı Uygulaması 2/2: Trademap | Database: Trademap |
14) | Final Pratiği ve Sour/Cevap | Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage Slide: Merchantalism & The Importance of Common Language Slide: Common Language - Indicators Database: World Integrated Trade Solutions Database: Trademap |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Slide: Intro Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage Slide: Merchantalism & The Importance of Common Language Slide: Common Language - Indicators Database: World Integrated Trade Solutions Slide: Common Language - Indicators Slide: Common Language - Indicators Database: Trademap Database: World Integrated Trade Solutions Database: Trademap |
Diğer Kaynaklar: | International Indicators of Trade and Economic Linkages” by OECD "The Structure of World Trade" by D. Dollar and A. Kraay "International Trade: A Review of the Theory" by Paul R. Krugman and Maurice Obstfeld |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | ||||||||
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. | ||||||||
3) değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek | ||||||||
4) uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek | ||||||||
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, | ||||||||
6) dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek | ||||||||
7) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | ||||||||
8) ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek | ||||||||
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. | |
3) | değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek | |
4) | uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek | |
5) | kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, | |
6) | dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek | |
7) | alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek | |
9) | kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 | 1.5 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 3.5 |