UTIC305 Uluslararası Ticaret İndikatörleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası Lojistik ve TaşımacılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UTIC305
Ders İsmi: Uluslararası Ticaret İndikatörleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Uzmanlık Alanı Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NUR TOPÇUOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NUR TOPÇUOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Uluslararası ticaretin kuruluşundan bu yana tarihini ve yol haritasını öğrenmek

- Uluslararası ticarete yönelik farklı fikir ve modelleri tanımak

- Ticaret göstergelerini ve amaçlarını geniş bir anlayışla kullanmak

- Küresel veri setinin göstergelerle nasıl kullanılacağını anlamak

- Ekonomileri göstergelere dayalı olarak analiz etme ve uluslararası ticarete ilişkin sosyografik sonuçlar çıkarma becerisini öğrenmek
Dersin İçeriği: Giriş ve Ders Dinamikleri

Ticaretin Kökenleri ve Göreceli Tarih

World United: 2. Dünya Savaşı Sonrası Dönem Organizasyonları ve İşlevleri

Kötülüğün Dünyası: Sömürgecilik ve Merkantalizm

Temel Ticaret Dili: Göstergeler 1/3

Verileri Derinleştirmek: WITS

Temel Ticaret Dili: Göstergeler 2/3

Temel Ticaret Dili: Göstergeler 3/3

Verileri İncelemek: Ticaret Haritası

Gösterge Bilginizi Geliştirmek: Veritabanı Uygulaması 1/2: W.I.T.S.

Gösterge Bilginizi Geliştirmek: Veritabanı Uygulaması 2/2: Ticaret Haritası

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) - Uluslararası ticaretin kuruluşundan bu yana tarihini ve yol haritasını öğrenmek
2) - Uluslararası ticarete yönelik farklı fikir ve modelleri tanımak
3) - Ticaret göstergelerini ve amaçlarını etkin bir biçimde kullanmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) - Ekonomileri göstergelere dayalı olarak analiz etme ve uluslararası ticarete ilişkin sosyografik sonuçlar çıkarma becerisini öğrenmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction & Course Dynamics Slide: Introduction
2) Ticaretin Kökenleri ve Göreceli Tarih Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage
3) World United: 2. Dünya Savaşı Sonrası Dönem Organizasyonları ve İşlevleri Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage
4) Kötülüğün Dünyası: Sömürgecilik ve Merkantalizm Slide: Merchantalism & The Importance of Common Language
5) Temel Ticaret Dili: Göstergeler 1/3 Slide: Common Language - Indicators
6) Verileri Derinleştirmek: WITS Dünya Bankası WITS veritabanı ve arşivi
7) Vize Pratiği ve Soru/Cevap Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage Slide: Merchantalism & The Importance of Common Language Slide: Common Language - Indicators Database: World Integrated Trade Solutions
8) Vize
9) Temel Ticaret Dili: Göstergeler 2/3 Slide: Common Language - Indicators
10) Temel Ticaret Dili: Göstergeler 3/3 Slide: Common Language - Indicators
11) Verileri İncelemek: Trademap Database: Trademap
12) Gösterge Bilginizi Geliştirmek: Veritabanı Uygulaması 1/2: W.I.T.S. Database: World Integrated Trade Solutions
13) Gösterge Bilginizi Geliştirmek: Veritabanı Uygulaması 2/2: Trademap Database: Trademap
14) Final Pratiği ve Sour/Cevap Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage Slide: Merchantalism & The Importance of Common Language Slide: Common Language - Indicators Database: World Integrated Trade Solutions Database: Trademap
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Slide: Intro

Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage

Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage

Slide: Merchantalism & The Importance of Common Language

Slide: Common Language - Indicators

Database: World Integrated Trade Solutions

Slide: Common Language - Indicators

Slide: Common Language - Indicators

Database: Trademap

Database: World Integrated Trade Solutions

Database: Trademap
Diğer Kaynaklar: International Indicators of Trade and Economic Linkages” by OECD

"The Structure of World Trade" by D. Dollar and A. Kraay

"International Trade: A Review of the Theory" by Paul R. Krugman and Maurice Obstfeld

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar.
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir.
3) İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder.
4) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır.
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır.
6) Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir.
8) Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir.
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar.
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir.
3) İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder.
4) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır.
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır.
6) Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir.
8) Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir.
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 1 1.5 1.5
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 3.5