Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UTIC305 | ||||||||
Ders İsmi: | Uluslararası Ticaret İndikatörleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Uzmanlık Alanı Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NUR TOPÇUOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NUR TOPÇUOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Uluslararası ticaretin kuruluşundan bu yana tarihini ve yol haritasını öğrenmek - Uluslararası ticarete yönelik farklı fikir ve modelleri tanımak - Ticaret göstergelerini ve amaçlarını geniş bir anlayışla kullanmak - Küresel veri setinin göstergelerle nasıl kullanılacağını anlamak - Ekonomileri göstergelere dayalı olarak analiz etme ve uluslararası ticarete ilişkin sosyografik sonuçlar çıkarma becerisini öğrenmek |
Dersin İçeriği: | Giriş ve Ders Dinamikleri Ticaretin Kökenleri ve Göreceli Tarih World United: 2. Dünya Savaşı Sonrası Dönem Organizasyonları ve İşlevleri Kötülüğün Dünyası: Sömürgecilik ve Merkantalizm Temel Ticaret Dili: Göstergeler 1/3 Verileri Derinleştirmek: WITS Temel Ticaret Dili: Göstergeler 2/3 Temel Ticaret Dili: Göstergeler 3/3 Verileri İncelemek: Ticaret Haritası Gösterge Bilginizi Geliştirmek: Veritabanı Uygulaması 1/2: W.I.T.S. Gösterge Bilginizi Geliştirmek: Veritabanı Uygulaması 2/2: Ticaret Haritası |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction & Course Dynamics | Slide: Introduction |
2) | Ticaretin Kökenleri ve Göreceli Tarih | Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage |
3) | World United: 2. Dünya Savaşı Sonrası Dönem Organizasyonları ve İşlevleri | Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage |
4) | Kötülüğün Dünyası: Sömürgecilik ve Merkantalizm | Slide: Merchantalism & The Importance of Common Language |
5) | Temel Ticaret Dili: Göstergeler 1/3 | Slide: Common Language - Indicators |
6) | Verileri Derinleştirmek: WITS | Dünya Bankası WITS veritabanı ve arşivi |
7) | Vize Pratiği ve Soru/Cevap | Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage Slide: Merchantalism & The Importance of Common Language Slide: Common Language - Indicators Database: World Integrated Trade Solutions |
8) | Vize | |
9) | Temel Ticaret Dili: Göstergeler 2/3 | Slide: Common Language - Indicators |
10) | Temel Ticaret Dili: Göstergeler 3/3 | Slide: Common Language - Indicators |
11) | Verileri İncelemek: Trademap | Database: Trademap |
12) | Gösterge Bilginizi Geliştirmek: Veritabanı Uygulaması 1/2: W.I.T.S. | Database: World Integrated Trade Solutions |
13) | Gösterge Bilginizi Geliştirmek: Veritabanı Uygulaması 2/2: Trademap | Database: Trademap |
14) | Final Pratiği ve Sour/Cevap | Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage Slide: Merchantalism & The Importance of Common Language Slide: Common Language - Indicators Database: World Integrated Trade Solutions Database: Trademap |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Slide: Intro Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage Slide: ITI Lecture 01: World Trade Overview & Ricardian Model for Labor Productivity & Comparative Advantage Slide: Merchantalism & The Importance of Common Language Slide: Common Language - Indicators Database: World Integrated Trade Solutions Slide: Common Language - Indicators Slide: Common Language - Indicators Database: Trademap Database: World Integrated Trade Solutions Database: Trademap |
Diğer Kaynaklar: | International Indicators of Trade and Economic Linkages” by OECD "The Structure of World Trade" by D. Dollar and A. Kraay "International Trade: A Review of the Theory" by Paul R. Krugman and Maurice Obstfeld |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. | ||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | ||||||||
3) İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | ||||||||
4) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | ||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | ||||||||
6) Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | ||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | ||||||||
8) Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | ||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | |
3) | İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | |
4) | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | |
6) | Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | |
8) | Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 | 1.5 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 3.5 |