İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ECO112 | ||||||||
Ders İsmi: | Fundamentals of Economics II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ÇİĞDEM ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FATMA ÇİĞDEM ÇELİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere temel makroekonomik kavramların temel düzeyde bilgi ve anlayışı kazandırmayı amaçlamaktadır. Dönem boyunca, en önemli makroekonomik gösterge ile başlayarak - kişi başına düşen GSYH (ortalama yaşam standartlarının en yaygın kullanılan vekili olan) öğrenciler, nominal / gerçek ekonomik değişkenlerden, ekonomik rollerden fiyat endekslerine kadar çeşitli ana kavramlara aşina olacaklardır. enflasyon, işsizlik, kısa vadeli ekonomik dalgalanmalar ve döngüsel para ve maliye politikaları. Kavram hem soyut hem de gerçek yaşam bağlamlarında tanıtılacak, daha sonra temel matematiksel modeller bağlamında kullanılacak ve nihayet gerçek hayattaki ekonomik olayları açıklamak için kullanılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Muhasebe kavramları ve milli gelirin belirlenmesi; klasik ve Keynesyen çıktı ve istihdam teorileri; ulusal tasarruf, yatırım ve tüketimin belirlenmesi; ekonomik büyüme ve gelişme teorileri; ödemeler dengesi, döviz kuru sistemleri, ticaret ve finansal akışlar; para ve maliye politikası; enflasyon ve enflasyonla mücadele politikaları; Küresel ve Türkiye ekonomisi ve makroekonomik göstergelerden örnekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ulusların Zenginlikleri: Makroekonomik Toplamın Tanımlanması ve Ölçülmesi | YOK |
2) | Ulusların Zenginlikleri: Makroekonomik Toplamın Tanımlanması ve Ölçülmesi | OKUMA |
3) | Toplam Gelir | OKUMA |
4) | Toplam Gelir | OKUMA |
5) | İstihdam ve İşsizlik | OKUMA |
6) | İstihdam ve İşsizlik | OKUMA |
7) | Kredi Piyasaları | OKUMA |
8) | VİZE | YOK |
9) | Kredi Piyasaları | OKUMA |
10) | Para Sistemi | OKUMA |
11) | Para Sistemi | OKUMA |
12) | Kısa Dönem Dalgalanmalar | OKUMA |
13) | Kısa Dönem Dalgalanmalar | OKUMA |
14) | Karşılıklı Makroekonomik Politika | OKUMA |
15) | FİNAL SINAVI | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | Economics with MyEconLab, Global Edition, 2/E Daron Acemoglu, David Laibson, John List (Available at University bookstore on Santralistanbul campus). |
Diğer Kaynaklar: | Economics with MyEconLab, Global Edition, 2/E Daron Acemoglu, David Laibson, John List . Leading Journals Relevant for this Course: - American Economic Review; - Econometrica; - Journal of Econometrics; - Journal of Political Economy; - Quarterly Journal of Economics; - Annual Review of Economics; - Research Policy; -Review of Economic Studies; - Journal of Economic Literature; - Journal of Economic Perspectives. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |||||||||
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |||||||||
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |||||||||
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |||||||||
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |
3) | Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |
4) | İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
6) | İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |
10) | İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Uygulama | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 75 |
Küçük Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü | 180 |