İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FADA101 | ||||||||
Ders İsmi: | Design 1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MÜRTEZA FİDAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN Dr.Öğr.Üyesi DONYA DALIRNAGHADEH |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı öğrencileri tasarıma hazırlamak, tasarım düşüncesi ve tasarım araştırmasının temel becerilerini oluşturmaktır. Öğrencilerden çeşitli tasarım öğeleri ve malzemeleri kullanarak organizasyonu, biçimi ve mekanı keşfetmeleri beklenmektedir. Ders, iki ve üç boyutlu alıştırmalar, tasarım öğeleri ve özellikleri, tasarım ilkeleri, öğrencilerin zihinsel ve el becerilerini geliştirmeye yönelik problemler aracılığıyla yaratıcılığa ve eleştirel düşünmeye vurgu yaparak görsel bir kelime dağarcığı oluşturmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Derste teorik ve uygulamalı olarak iki ve üç boyutlu çalışmalar üzerinden tasarım öğeleri, tasarım ilkeleri ve özellikleri üzerine çalışılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma Toplantısı. Ders izlencesinin tanıtımı, dersin içeriği, işleyişi ve gerekli malzemeler ile ilgili bilgilendirme. | - |
2) | Nokta-Çizgi /Seminer. Nokta-Çizgi ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölyede nokta çizgi çalışması. | - |
3) | Nokta-Çizgi ile ilgili örnek gösterimine devam ve atölye çalışmaları. | - |
4) | Nokta-Çizgi ile ilgili atölye çalışmalarına eleştiri verme ve çalışmalara devam. | - |
5) | Nokta-Çizgi ile ilgili workshop çalışması. | - |
6) | Form (2 Boyut) /Seminer / Form konusu ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölye çalışması. | - |
7) | Vize Sınavı | - |
8) | Form (3 Boyut). Üç boyutlu türev form maketi oluşturma. | - |
9) | Üç boyutlu türev form maketi ile ilgili atölye çalışmalarına eleştiri verme ve çalışmalara devam. | - |
10) | Üç boyutlu türev form maketi ile ilgili atölye çalışmalarına eleştiri verme ve çalışmalara devam. | - |
11) | Perspektif /Seminer / Teslim. Perspektif konusu ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölye çalışması. | - |
12) | Mekan perspektifi. Okul içerisinde mekan perspektifi çalışması. | - |
13) | Işık-Ton/ Seminer. Işık-Ton konusu ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölye çalışması. | - |
14) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok/None |
Diğer Kaynaklar: | Yok/None |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 5 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 5 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 2 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 5 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 2 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 3 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 5 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 3 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Uygulama | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 372 |