FADA101 Design 1İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FADA101
Ders İsmi: Design 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 4 6 12
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MÜRTEZA FİDAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dr.Öğr.Üyesi DONYA DALIRNAGHADEH
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı öğrencileri tasarıma hazırlamak, tasarım düşüncesi ve tasarım araştırmasının temel becerilerini oluşturmaktır. Öğrencilerden çeşitli tasarım öğeleri ve malzemeleri kullanarak organizasyonu, biçimi ve mekanı keşfetmeleri beklenmektedir. Ders, iki ve üç boyutlu alıştırmalar, tasarım öğeleri ve özellikleri, tasarım ilkeleri, öğrencilerin zihinsel ve el becerilerini geliştirmeye yönelik problemler aracılığıyla yaratıcılığa ve eleştirel düşünmeye vurgu yaparak görsel bir kelime dağarcığı oluşturmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Derste teorik ve uygulamalı olarak iki ve üç boyutlu çalışmalar üzerinden tasarım öğeleri, tasarım ilkeleri ve özellikleri üzerine çalışılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İki ve üç boyutlu tasarım ilkeleri konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Having theoretical and practical knowledge about two- and three-dimensional design principles.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarım ile ilgili sorunları analiz edebilme ve bireysel ve ekip çalışmalarıyla çözüm önerileri geliştirebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma Toplantısı. Ders izlencesinin tanıtımı, dersin içeriği, işleyişi ve gerekli malzemeler ile ilgili bilgilendirme. -
2) Nokta-Çizgi /Seminer. Nokta-Çizgi ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölyede nokta çizgi çalışması. -
3) Nokta-Çizgi ile ilgili örnek gösterimine devam ve atölye çalışmaları. -
4) Nokta-Çizgi ile ilgili atölye çalışmalarına eleştiri verme ve çalışmalara devam. -
5) Nokta-Çizgi ile ilgili workshop çalışması. -
6) Form (2 Boyut) /Seminer / Form konusu ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölye çalışması. -
7) Vize Sınavı -
8) Form (3 Boyut). Üç boyutlu türev form maketi oluşturma. -
9) Üç boyutlu türev form maketi ile ilgili atölye çalışmalarına eleştiri verme ve çalışmalara devam. -
10) Üç boyutlu türev form maketi ile ilgili atölye çalışmalarına eleştiri verme ve çalışmalara devam. -
11) Perspektif /Seminer / Teslim. Perspektif konusu ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölye çalışması. -
12) Mekan perspektifi. Okul içerisinde mekan perspektifi çalışması. -
13) Işık-Ton/ Seminer. Işık-Ton konusu ile ilgili düzenlenecek seminer sonrasında atölye çalışması. -
14) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: Yok/None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 5
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 2
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 2
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 3
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 5
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Uygulama 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Ödevler 8 5 40
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 372