FADA102 Design 2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FADA102
Ders İsmi: Design 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 4 6 8
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DONYA DALIRNAGHADEH
Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere temel tasarım düşünce ve üretim süreçlerinin devamı olan renk-ritm konularını kavratarak, mimari çözümlerde tüm tasarım prensip ve elemanlarını kullanabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: 2 boyutlu kavramlardan 3 boyutlu kavramlar ve mekan, ölçek konularına geçiş. Mimari mekanın algılanması, mekanın boyutları, tavan, taban, duvar elemanları, mekan-ses-ışık-renk ilişkileri. Mimaride strüktür konuları, lineer strüktürler, asılı-gerili strüktürler, dinamik strüktürler. Mimari mekan ve topoğrafya. Topoğrafyanın kodlanması, haritalanması, kent ve topoğrafya ilişkilerinin algılanması. Kentsel topoğrafyaya yerleşme üzerine strüktürel denemeler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 2 ve 3 boyutlu düşünme becerisi kazandırmak
2) Temel tasarım kavramlarını algılama ve kullanabilme becerisi kazandırmak
3) Mimari mekanla ilişkili ölçek ve strüktürel konuları kavratmak
4) Topoğrafya ve kentle ilgili konulara tasarım bağlamında giriş yapmak
5) Bir tasarım problemini anlama, çözüm üretme ve özgün tasarım geliştirme süreçlerini kavratmak, Düşündüğünü ve gördüğünü çizebilme yetisi kazandırmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması ve giriş -
2) Renk Konulu Seminer Renk konulu ön bilgi toplama
3) Renk Konulu Çizim ve Kolaj Egzersizleri Çizim ve kolaj egzersizleri
4) Renk Konulu Çizim ve Kolaj Egzersizleri Çizim ve kolaj egzersizleri
5) Renk Konulu Çizim ve Kolaj Egzersizleri Çizim ve kolaj egzersizleri
6) Strüktür Konulu Seminer 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları
7) Vize Sınavı -
8) Strüktürler ile 3 boyutlu tasarımlar oluşturma 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları
9) Strüktürler ile 3 boyutlu tasarımlar oluşturma 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları
10) Final Tasarım Projesinin Tanıtılması Konuların Belirlenmesi, Moodboard hazırlığı
11) Final Projesi oluşturma Konuların Belirlenmesi, Moodboard hazırlığı
12) Final Projesi oluşturma Eskiz Denemelerinin yapılması, Prototip Geliştirme
13) Final Projesi oluşturma Prototip Geliştirme
14) Final Sınavı Hazırlanan Projelerin, pafta ve maketlerinin sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: Yok/None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 5
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 2
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 2
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 2
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 5
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 4 32
Ödevler 4 1 4
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 248