IAED111 Design Communication Techniques 1İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAED111
Ders İsmi: Design Communication Techniques 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 2 4 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CEYHUN İLSEVER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HAZAL SELİN TEKÇEER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Obje ve düşüncenin iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri. El ile eskiz ve çalışma maketi ile anlatım, çalışma maketleri üzerinden ölçekli ön proje çizimleri çalışılır (özellikle doluluk boşluk, kesite giren-girmeyen ayrımı ve gösterimi çalışmaları). vaziyet planı, plan, kesit ve görünüş çizimleri-anlatımları kolajlarla desteklenmiş-tamamlanmış olarak denenir.
Dersin İçeriği: Temel ifade tekniklerinin öğrenilmesi ve 3 boyutlu düşünme yeteneğinin geliştirilmesine yönelik çizim ve maket çalışmaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
4) Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
3) Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma – ders materyallerinin öğrencilere açıklanması Yok
2) Malzeme tanıtımı Kağıt boyutları – kalem cinsleri – cetvel – pergel – gönye vb. malzemeler hakkında genel bilgi çizgi çalışmaları Yok
3) Düzgün çokgenler Yok
4) Tasarı geometri – nokta, doğru, düzlem Yok
5) Epür çizimleri Izdüşüm – görünüşler Yok
6) Epür – izdüşüm – görünüşler Yok
7) Epür – izdüşüm – görünüşler Yok
8) Epür – izdüşüm – görünüşler Yok
9) Ara sınav Yok
10) Yatay – düşey kesitler Plan – kesit – görünüş Yok
11) Yatay – düşey kesitler Plan – kesit – görünüş Yok
12) Yatay – düşey kesit uygulaması Yok
13) Yatay – düşey kesit uygulaması Yok
14) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Fehmi K., Şahinler, O. 2010. Mimarlıkta Teknik Resim. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. İstanbul.
2. Giesecke, E. F., Mitchell, A. E., Spencer, H. C., Hill, I. L. 1992. Principles of Technical Drawing. Macmillan. New York.
3. French, T. E., Vierck, C. J., Foster, R. J., Ewing, T. 1993. Engineering Drawing and Graphic Technology. McGraw-Hill. New York.
4. Mitchell, G., Hill, S. 1996. Tecnical Drawing. Prentice Hall College Div.
5. French, T. E., Vierck, C. J. 1993. Engineering Drawing and Graphic Tecnology. McGraw-Hill Science/Engineering/Math.
6. Horninger. 1949. TasarıGeometri. İstanbul Teknik Üniversitesi.
7. Barner, M. 1964. Darstellenden Geometrie. Ulrich Graf, Quelle & Meyer.
8. Hohenberg, F. 1961. Konstruktive Geometrie in der Technik. Springer.
9. Onat, E. 2010. Perspektif ve Perspektifte Gölge Çizimi. Efil Yayınevi.
Diğer Kaynaklar: 1. Fehmi K., Şahinler, O. 2010. Mimarlıkta Teknik Resim. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. İstanbul.
2. Giesecke, E. F., Mitchell, A. E., Spencer, H. C., Hill, I. L. 1992. Principles of Technical Drawing. Macmillan. New York.
3. French, T. E., Vierck, C. J., Foster, R. J., Ewing, T. 1993. Engineering Drawing and Graphic Technology. McGraw-Hill. New York.
4. Mitchell, G., Hill, S. 1996. Tecnical Drawing. Prentice Hall College Div.
5. French, T. E., Vierck, C. J. 1993. Engineering Drawing and Graphic Tecnology. McGraw-Hill Science/Engineering/Math.
6. Horninger. 1949. TasarıGeometri. İstanbul Teknik Üniversitesi.
7. Barner, M. 1964. Darstellenden Geometrie. Ulrich Graf, Quelle & Meyer.
8. Hohenberg, F. 1961. Konstruktive Geometrie in der Technik. Springer.
9. Onat, E. 2010. Perspektif ve Perspektifte Gölge Çizimi. Efil Yayınevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

5

6

2

8

9

4

7

10

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 5
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 1
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 3
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 1
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 5
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 4 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 123