IAED121 Introduction to Interior Architectureİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAED121
Ders İsmi: Introduction to Interior Architecture
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. CEMAL ÇAĞDAŞ EROL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İç Mimarlıkla yeni tanışan öğrencilerin temel tasarım ve prensiplerinde ortak bir paydada buluşmasını sağlamak.
Dersin İçeriği: İç Mimarlığa Giriş dersi, İç Mimarlık, mekan, tasarım vb. kavramlarının sorgulandığı; öğrenci, konuşmacı, gezi katılımlı bir ders serisidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İç mimarlığın ne olduğu hakkında bilgi sahibi olmak. Bir iç mimar adayı olarak mesleğin, anlamı ve kapsamına hakim olmak.
2) İç mimarlık meslek alanının kapsamına giren diğer tasarım alanlarına hakim olmak ve bu çerçevede düşünebilme yetisi kazandırmak.
3) Mekan analiz algısını arttırmak, mekansal elemanların ilişkilerinin analiz edilmesini sağlamak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İç mimari tasarım süreci ile birlikte, analiz, sentez ve değerlendirme aşamalarına hakim olma.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, iç mimarlık eğitimi, mesleği seçme nedenleri ve beklentiler. Yok
2) İç Mimarlık nedir, tanımı, uygulama alanları,Projeler, örnekler ve slidelar. Yok
3) İç Mimarlık ve bağlantılı meslek alanları; Kentsel Tasarım, Peyzaj, Mimarlık ve İç Mimarlık ve çok ölçekli bakış. Yok
4) İç Mimarlık Tasarımında eskizin önemi. Eskizler, Bir çevre analiz yöntemi olarak eskiz. Düşünme yöntemi olarak eskiz. Yok
5) İç ve dış mekan I, ilişkiler, mesleki açılımlar. Yok
6) İç ve dış mekan II, İçe giriş ve dışta varoluş. Yok
7) Vize Sınavı Yok
8) Mekan analizine giriş, mekanı tanımlayan elemanlar. Yok
9) İç Mimari Tasarım Süreci, analiz, sentez, değerlendirme. Yok
10) İç Mimari Tasarım Süreci, analiz, sentez, değerlendirme. Yok
11) İç mimarlık tasarım kriterleri. Fonksiyon ve amaç, ekonomi, estetik, anlam. Yok
12) Kullanıcı ve aktivite gereksinmeleri, mekan, mobilya, ölçü, kalite ve ilişkiler. Yok
13) İnsan Faktörü, algı. Yok
14) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: FORM, MEKAN, DÜZEN. 2020, New York Francis Ching
Görme Biçimleri, J.Berger 2021

* Architects' data; Neufert, E. 2013, New York
* Neufert
* Form,Space and Order. 2020, New York Francis Ching
* Konuyla ilgili kitaplar, fuarlar ve üretici firma gezileri
Diğer Kaynaklar: FORM, MEKAN, DÜZEN. 2020, New York Francis Ching
Görme Biçimleri, J.Berger 2021

* Architects' data; Neufert, E. 2013, New York
* Neufert
* Form,Space and Order. 2020, New York Francis Ching
* Konuyla ilgili kitaplar, fuarlar ve üretici firma gezileri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 5
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 4
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 4
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 4
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 5
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Seminer
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 4 8
Sunum / Seminer 4 8 32
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 2 2 4
Toplam İş Yükü 74