İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAED152 | ||||||||
Ders İsmi: | History of Art 2 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders hafta belirli bir sanat dönemini veya akımını kapsayarak öğrencilere geniş bir perspektif sunmayı amaçlar. Her dönemdeki sanatçıların ve eserlerin detaylı olarak incelenmesi, öğrencilerin o döneme özgü sanatsal anlayışları ve teknikleri anlamalarına yardımcı olmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders sanat terimleri ve açıklamaları, dönemleri ve temsilcilerinin manifestolarını içermektedir. Ders genel olarak Rönesans'tan modern sanata kadar geniş bir perspektif sunar. İçeriği genellikle şu ana başlıklar altında şekillenir: Rönesans Dönemi ve İtalyan Rönesansı, Kuzey Avrupa Rönesansı ve Maniyerizm, Barok Sanat ve Rococo Dönemi, Neo-klasizm, Romantizm ve İzlenimcilik, Modern Sanatın Doğuşu ve Bugün. Bu ders, sanatın farklı dönemlerini, akımlarını ve sanatçılarını analiz ederek öğrencilere geniş bir perspektif sunar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rönesans'ın tanımı ve temel özelliklerinin betimlenmesi | Yok |
2) | İtalyan Rönesansı'nın sanatsal, kültürel ve tarihsel bağlamı | Yok |
3) | Leonardo da Vinci, Michelangelo, ve Rafael gibi önemli sanatçıların eserleri ve etkileri | Yok |
4) | Kuzey Avrupa Rönesansı'nın özellikleri ve farklılıkları | Yok |
5) | Maniyerizm akımının ortaya çıkışı ve temsilcileri | Yok |
6) | Albrecht Dürer, Jan van Eyck ve Hans Holbein gibi sanatçıların eserlerinin incelenmesi | Yok |
7) | Barok sanatının temel özellikleri ve anlamı | Yok |
8) | Vize Sınavı | Yok |
9) | Barok dönemde mimari, resim ve heykelde kullanılan teknikler | Yok |
10) | Neo-klasizm akımının ortaya çıkışı ve temel özellikleri | Yok |
11) | Romantizm döneminin sanat anlayışı ve duygusal ifade biçimleri Jacques-Louis David, Francisco Goya gibi sanatçıların eserleri | Yok |
12) | Realizm akımının ortaya çıkışı ve temsilcileri İzlenimcilik hareketinin özellikleri ve sanat anlayışı | Yok |
13) | Post-Empresyonizm akımının özellikleri ve etkileri | Yok |
14) | Modern sanatın temel kavramları ve öncüleri Paul Cézanne, Vincent van Gogh, ve Pablo Picasso gibi sanatçıların eserleri | Yok |
15) | 20. yüzyıl sanat hareketleri: Fütürizm, Dadaizm, Sürrealizm, Soyut Dışavurumculuk Postmodern sanatın özellikleri ve çağdaş sanatın dönüşümü | Yok |
16) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok |
Diğer Kaynaklar: | Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 5 |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | 5 |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | 4 |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | 5 |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | 4 |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | 4 |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | 5 |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 54 |